قدس آنلاین-شهرکرد،آناهیتا موجودی؛هم اینک ۶۵ میلیون سیم کارت در کشور فعال است و هزینه راه اندازی هر ایستگاه BTS در کشور بین ۲ میلیارد ریال تا ۸ میلیارد ریال است.

اتصال ۲۳۰۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت تا پایان دولت یازدهم

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون حقوقی و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای بررسی وضعیت شرکت های زیر مجوعه این وزارتخانه به شهرکرذ سفر کرده بود ساعتی پیش در گفتگو با قدس آنلاین گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده تمامی روستاهای بالای 30 خانوار در کشور تا دو سال آینده به اینترنت پرسرعت متصل می شود.

مرتضی براری افزود ،اتصال روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت در راستای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم و مرزی با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

به گفته وی، سال گذشته 7500 روستا به اینترنت پرسرعت متصل و تا پایان دولت تدبیر و امید نیز 23 هزار روستا به اینترنت متصل خواهد شد.

براری تاکید کرد 31 هزار روستای بالای 25 خانوار در کشور وجود دارد که 40 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی سکونت دارد.

وی افزود: با اتصال اینترنت پرسرعت تمامی خدمات دفاتر پیشخوان دولت که در شهرها انجام می شود به روستاها نیز منتقل و اجرا خواهد شد.

براری ادامه داد: هم اینک 65 میلیون سیم کارت در کشور فعال است و هزینه راه اندازی هر ایستگاه BTS در کشور بین 2 میلیارد ریال تا 8 میلیارد ریال است.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم (آی سی تی) فنآوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد باید پر رنگ تر شود و کسب و کار باید به سمت الکترونیکی شدن و فناوری اطلاعات پیش رود.

براری گفت: دولت و بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته تاکنون 920 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بخش آی تی پیشرو در توسعه است، تصریح کرد: 10 سال گذشته هزینه خدمات بانکی در کشور به طور متوسط 10 هزار ریال بود و امروزه با پیشرفت و توسعه زیساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات به 150 ریال کاهش یافته است.

 همچنین در این سفر معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری هم تودیع و معارفه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.