پیشنهاد سردبیر

مدیرکل نظارت، آزمایش و تحویل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تاپایان امسال، دو هزار ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری آماده بهره برداری است.

شرکت ارتباطات زیرساخت: ۲۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری آماده بهره برداری است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست که امروزه از آن در موارد متفاوتی مانند شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های رایانه ای و اینترنت استفاده می شود.
فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای است که هر یک از تارها ضخامتی معادل تار موی انسان دارند و از آن برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، «اصغر شمس جی» افزود: زیرساخت های ارتباطی لازم برای توسعه کشور با اجرای این مسیرها، در سطح شبکه مادر مخابراتی تامین خواهد شد و با بهره برداری از این مسیرها، میزان شبکه فیبر نوری به حدود 56 هزار و 700 کیلومتر می رسد.
شمس، مسیر رشت-لوشان به طول 190 کیلومتر را از طولانی ترین مسیرها اعلام کرد و گفت: مسیر تهران-فیروزکوه به طول 169 کیلومتر نیز از مسیرهای طولانی پروژه است.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با ایرنا، خبر از جایگزین شدن فیبر نوری به جای شبکه سیم مسی برای انتقال داده به در منازل شهروندان ایرانی داد و گفته بود: شرکت های خارجی برای اجرایی شدن این پروژه بزرگ با شرکت های داخلی همکاری می کنند.
به گفته وی، وزارت ارتباطات تلاش دارد با هدف افزایش سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات بین شهروندان، شبکه فیبر نوری را جایگزین شبکه سیم مسی کنونی کند تا مردم بتوانند همگام با پیشرفت های جهانی، از تکنولوژی های تازه تری استفاده کنند.
وی گفت: پروژه افت.تی.تی.ایکس (FTTX - رساندن فیبر نوری به در منازل و محل کار مردم) کار بسیار بزرگی است که مقرر شده در دولت تدبیر و امید اجرایی شود و مردم از مزایایی آن بهره مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.