استاندار گیلان گفت: با پیگیری های معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، باقیمانده مطالبات چایکاران بزودی پرداخت می شود.

استاندار گیلان: باقیمانده مطالبات چایکاران بزودی پرداخت می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی شامگاه شنبه در جمع مردم بخش رحیم آباد از توابع شهرستان رودسر واقع در شرق استان گیلان با بیان اینکه تاکنون 80 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده، به دیدار هفته گذشته خود با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اشاره و اظهار کرد: پرداخت مطالبات چایکاران، نخستین موضوع مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد پیگیری های لازم در این ارتباط انجام شود.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان، یکشنبه هفته گذشته در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری، گزارشی از پیشرفت طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به گیلان و پروژه های اشتغالزایی را به وی ارائه داد.
وی همچنین در این دیدار، خواستار تسریع در تعیین قیمت برگ سبز چای در سال آینده بمنظور جلب مشارکت چایکاران برای آماده سازی باغ هایشان شده بود.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند.
استاندار گیلان در ادامه سخنان خود در جمع مردم رحیم آباد رودسر، با بیان اینکه به منظور پیگیری مطالبات چایکاران امروز با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تماس تلفنی داشته ام، افزود: ایشان دستور داده اند تا این مطالبات از طریق اعتبارات دولتی و یا وام از سیستم بانکی پرداخت شود.
استاندار گیلان ادامه داد: خوشبختانه به دلیل افزایش 50 درصدی قیمت چای طی دو سال اخیر و وجود آب و هوای مناسب، حدود سه هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول افزایش یافت و موجب شد تا خریداری بیش از آنچه که در برنامه بود، انجام شود.
نجفی همچنین به کاهش درآمدهای دولت به علت کاهش قیمت نفت اشاره و اضافه کرد: برغم این مشکل، دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا چایکاران باقیمانده مطالباتشان را بگیرند.
وی با ابراز خرسندی از افزایش کمی و کیفی محصول چای اظهار داشت: خوشحال می شویم که با افزایش محصول چای، درآمد بیشتری نصیب چایکاران شود.
در استان های گیلان و مازندران حدود 32 هزار هکتار باغ چای با بیش از 60 هزار خانوار بهره بردار وجود دارد.
برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت ماه آغاز و در چهار مرحله و بعد از 45 تا 50 روز در هر مرحله، قابل برداشت می باشد.
در فصل زراعی گذشته، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، 21 هزار و 800 ریال و برگ سبز درجه دو، 12 هزار و یکصد ریال از چایکاران خریداری شد.
کارخانه تولید انواع پوره میوه و سبزیجات، کنستانره مرکبات و غیرمرکبات امروز (شنبه) با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان و سایر مسئولان استانی و محلی در رحیم آباد رودسر به بهره برداری رسید.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.