مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پنج طرح اقتصادی در سنندج منجر به کارآفرینی ۶۲۲۵ نفر شد.

 بنیاد برکت برای ۶ هزار نفر در سنندج کارآفرینی کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، ایجاد شغل پایدار در مناطق محروم کشور یکی از اهداف راهبردی این بنیاد برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی در این مناطق است.
انتظار می رود ظرفیت ایجاد اشتغال در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی که با مشارکت بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور تأسیس می‌شود، به بیش از 141هزار نفر برسد.

پنج طرحی که در سنندج تأسیس شده در زمینه‌ی تولید کاغذ، پک استریل اتاق عمل، بستنی و انواع شربت، تولید بتن سبک و مرغداری فعال هستند.ارزش کل سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این طرح‌ها بالغ بر 79 میلیارد و 46 میلیون ریال بوده که در سال‌های 92 و 93 این بنیاد از سه مورد از طرح‌های یاد شده خارج شده است.

بنیاد برکت پس از پایان پروژه و آغاز بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی، ظرف مدت 3 تا 5 سال اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهام‌داران شریک براساس توافق حاصله به‌طور نقدی یا اقساطی می‌کند تا از این طریق بتواند سرمایه‌های خود را در دیگر طرح‌های مناطق محروم به کار گیرد.این بنیاد اقتصادی و اجتماعی تاکنون در 17 طرح اقتصادی و صنعتی در مناطق محروم استان کردستان سرمایه‌گذاری کرده است. ارزش کل سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این طرح‌ها که در اطراف سنندج، دهگلان، دیواندره، قروه، سقز و بیجار تاسیس شده، به 482 میلیارد و 778 میلیون ریال می‌رسد.

تعداد طرح‌هایی که در سطح کشور تاکنون با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت تأسیس شده یا در آستانه‌ی راه‌اندازی است، به 219 طرح رسیده است.این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در 20 آذر سال 86 تأسیس شد، تاکنون  در حوزه‌ی کارآفرینی فردی و جمعی و برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق کم‌تر برخوردار کشور، تلاش گسترده‌ای داشته است. حجم کل سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این‌گونه طرح‌های اقتصادی و صنعتی مشارکتی در کل کشور به 33 هزار و 740 میلیارد ریال می‌رسد.بنیاد برکت درصدد است در آینده در طرح‌های الگویی کارآفرینی، همکاری‌های بین مردم و سازمان‌های صنفی، تولیدی و کارآفرینی را در مقیاس ملی و تقویت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.