قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام گفت: در سال جاری ۷۰ زندانی غیر عمدی ایلام در سال جاری آزاد شدند.

آزادی ۷۰ زندانی غیرعمد ایلام در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، اکبر محبی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید ستاد دیه استان با بیان اینکه زندانیان جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل عدم توان در پرداخت دیون خود روانه زندان شده بودند، با مساعدت ستاد دیه و همکاری خوب بانک‌های عامل آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند، اظهارداشت: در حال حاضر 150 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های استان در حبس هستند که امیدواریم با همت عمومی و همیاری ستاد دیه کشور این جمعیت کیفری واجد شرایط کمک نیز در آستانه سال نو از بند حبس رهایی یابند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ‌سازی در جهت پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها همواره الویت اصلی و اساسی ما در ستاد دیه استان است، افزود: با عنایت به رسالتی که بر دوش داریم در رفع مشکل از این محکومان ما همواره به اصل نداری و آبروداری افراد توجه داشته و نسبت به این دو مولفه به دستگیری اقدام می‌کنیم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام به دایر کردن شعبه سیار ستاد دیه در تعدادی از شهرستان‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با دایر کردن شعبات سیار، علاوه بر جذب مشارکت‌های مردمی، در کاهش بیشتر محکومان غیرعمد هم شاهد رشد خوبی بودیم که این ظرفیت ستاد دیه بایستی بیش از پیش تبلیغ و مورد پیگیری باشد.

اکبر محبی کاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمدی به زندان‌ها را نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون و بلند مدت دانست و بیان داشت: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم، هر چه ‌بهتر و بیشتر بتوانیم به اصلاح ریشه‌های بروز جرائم بپردازیم.

 گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات «عبدالحمید خدایاری» مدیرعامل سابق ستاد دیه شعبه استان تقدیر و «سید اسدالله موسوی» به ‌عنوان مدیر عامل جدید این نهاد مردمی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.