وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کنار حضور سرمایه‌گذاران خارجی راه‌های هوایی جدیدی در کشور فراهم می‌شود، گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام تا چند روز آینده اعلام رسمی می‌شود.

منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام(ره) اعلام موجودیت می‌کند/ راه‌اندازی مسیرهای هوایی جدید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم اجلاس هوانوردی ایران 2016 اظهار داشت: کشور ایران از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط مناسبی دارد و عبور از آسمان ایران و توقف در این کشور برای مبادلات کالا و مسافر بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های هواپیمایی دنیا است.

وی به تحریم‌های ناجوانمردانه کشور ایران اشاره کرد و گفت: ا ین تحریم‌ها نه تنها به رفاه و امکانات ملت ایران لطمه زد بلکه به رفاه مردم منطقه نیز لطمه وارد کرد.

آخوندی اظهار داشت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها تعادل طبیعی به منطقه خاورمیانه برگردد؛ ایران به عنوان چهارراه جهانی شرق- غرب، شمال- جنوب موقعیت استراتژیکی دارد ضمن آنکه حافظ منابع ملت‌های همسایه نیز هست.

وی با بیان اینکه فضای پسا تحریم فضای بازگشت به فضای تعادل است گفت‌: ایران هزاران سال است که تعادل پایدار در منطقه ایجاد کرده است و تمدن ایران شهری از آسیای میانه تا شبه قاره هند و یمن و عراق را فرا گرفته و حوزه تمدن ایران شهری در تمام این مناطق حاکم بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ایران مرکز تعادل این منطقه است و بیرون بردن این مرکز تعادل از این منطقه و فشار به آن موجب ایجاد حجم ناآرامی‌ها وعدم تعادل در منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به نقطه سقل امنیت در این منطقه ضروری است افزود: این نقطه سقل ایران است و در حال بازگشت به این نقطه هستیم.

وی با بیان اینکه تمدن ایران شهری ایران مزایای بسیاری دارد گفت: عبور از فراز ایران و دالان‌های هوایی این کشور منافع همه شرکت‌ها و کشورها را حفظ می‌کند.

آخوندی گفت: ما به عنوان قدرت منطقه‌ای علاقهمندیم به مسئولیت منطقه‌ای خود عمل کنیم و دالان‌های ایمن عبوری برای ذینفعان را فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: آسمان امن و آزاد برای همه کشورها و خطوط هوایی دنیا فراهم می‌کنیم و راه‌های هوایی جدید در ایران باز می‌شود ضمن آنکه مدیریت فضای کشور با به روز ترین سیستم‌ها انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید برای سیستم ناوبری در فضای ایران انجام می‌شود و فرودگاه‌های بزرگ که نقش اساسی در حمل بار و جابه‌جایی مسافر دارند ایجاد می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: بزودی قرارداد توسعه فرودگاه امام با ظرفیت 45 میلیون مسافر در سال منعقد می‌شود و فضای تجارت و فعالیت اقتصادی بهینه فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در چند روز آینده منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) برای دنیا اعلام رسمی می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) فرودگاه‌های شیراز، تبریز، اهواز و بوشهر توسعه می‌یابند و به کمک سرمایه‌های جدید نوسازی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه فضایی فراهم می‌کنیم که شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران قدرت رقابت در منطقه از مسیر ایران بدست آورند گفت: فضا برای خرید و اجاره و اجاره به شرط تملیک هواپیما در ایران فراهم است.

وی با بیان اینکه 67 فرودگاه در ایران عملیاتی هستند گفت: تعداد فرودگاه نیز به دلیل کسری ناوگان چندان فعال نیستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در توسعه ناوگان هوایی ایران فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری برای کشورهای خارجی فراهم است و از نظر ناوگان کوتاه برد، متوسط برد و بلند برد شرایط مناسبی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران مقصد گردشگری برتر دنیا در سال 2016 معرفی شده است گفت: از نظر سرمایه‌گذاری در ایران به هیچ عنوان اجازه ورود واسطه‌ها را نمی‌دهیم و ارتباط فقط مستقیم خواهد بود و اگر هر سرمایه‌گذاری با پیشنهاد واسطه‌گری مواجه شد مستقیم به اینجانب اعلام کند.

آخوندی یادآور شد: غیر از شرکت‌های متعلق به رژیم صهیونیستی همه شرکت‌های دنیا می‌توانند در ایران فعال باشند و حتی به شرکت بوئینگ که موفق به حضور در این اجلاس نشد نیز خیز مقدم عرض می‌کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.