قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تاکنون ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در ایلام به بهره برداری رسيده و به متقاضيان واگذار شده است.

۱۴ هزار واحد مسکن مهر در ایلام واگذار شده است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سید کمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه در استان ايلام در مجموع ۱۹ هزار واحد مسكن مهر احداث شده است، اظهارداشت: از 5 هزار واحد باقی مانده، تا نیمه اول سال آتی، دو هزار و 500 واحد به بهره برداری رسیده و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر استان ایلام تنها در شهرستان دهلران با مشکلاتی مواجه است، افزود: این واحدها به دليل عدم تكميل سهم آورده از طرف متقاضيان و انصراف آنها در مراحل مختلف ساخت متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: با پيگيری های مكرر در صدد اتخاذ تدابيری برای برون رفت از اين وضعيت هستيم و اگر مشكلات مربوط به متقاضيان حل شود به لحاظ فنی اين واحدها نيز تا پايان سال ۱۳۹۵ تكمیل می شوند.

سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به اینکه سهم استان ايلام براي بازسازی بافت های فرسوده هشت هزار واحد است كه تا كنون برای یک هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تشكيل شده است، تصریح کرد: تسهيلات نوسازی بافت فرسوده با سود ۱۱ درصد بوده و سود دوران مشاركت نيز ۱۴ درصد است و مابقی سود اين تسهيلات را دولت متقبل می شود.

وی یادآور شد: دولت برای بازسازی بافت های فرسوده مشوق هایی همچون تخفيف ۳۵ درصدی نظام مهندسی و تخفيفات ۵۰ درصدی شهرداری ها در نظر گرفته است که صاحبان املاک در محدوده بافت فرسوده می توانند از این مشوقات استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.