وزیر راه و شهرسازی در اجلاس هوانوردی «ایران ۲۰۱۶» اعلام کرد: همه شرکت های هوایی بین المللی به جز شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی می توانند در صنعت هوانوردی ایران سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم رفاه و امنیت را در منطقه برای همه مردم فراهم کنیم.

دعوت آخوندی از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت هوانوردی ایران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در اجلاس هوانوردی «ایران 2016» که بیش از 160 نماینده از 85 شرکت سازنده هواپیما و قطعات از 35 کشور جهان در تهران حضور یافته اند، گفت: ایران در چهار راه شرق و غرب و استراتژیک جهان قرار دارد و به خوبی توانسته، وظایف منطقه ای خود را با برقراری امنیت و آرامش اقدام کند.
وی گفت: ایران برای مدیریت فضای خود به 250 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید برای خرید سیستم های ناوبری نیازمند است؛ از این رو همه شرکت های فعال در این بخش به غیر از شرکت های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی می توانند در این بخش در ایران سرمایه گذاری کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در مدت کوتاهی برای تسهیل عبور و مرور شرکت های هواپیمایی از آسمان ایران، بتازگی پنج راه هوایی در آسمان ایران راه اندازی شده است؛ شرکت هایی که تمایل دارند از آسمان ایران عبور کنند، می توانند از این راه های هوایی استفاده کنند.
وی با بیان این که هم اکنون 67 فرودگاه در ایران به صورت عملیاتی فعال هستند، گفت: ما کمتر از 10 فرودگاه بهینه داریم، لذا درصددیم با تامین ناوگان و تجهیزات فرودگاهی، سایر فرودگاه های کشور را نیز فعال کنیم.
آخوندی با بیان اینکه، ایران در دوران پساتحریم به دنبال ایجاد تعادل پایدار در منطقه است، افزود: ایران هزاران سال است در این منطقه به عنوان نقطه تعادل پایدار، خلق کننده تمدن بسیار بزرگی در منطقه آسیای میانه، شبه قاره هند، عراق، یمن و مدیترانه است.
وی گفت: آنچه که تعادل و امنیت را در منطقه به وجود می آورد، بازگشت به امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسط ایران است تا صلح و آرامش در این منطقه برقرار شود و همه بتوانیم از آن استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: ایران درصدد توسعه فرودگاه های خود است و در این زمینه در حال آماده سازی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای تردد بیش از 45 میلیون مسافر در سال هستیم.
وی گفت: علاوه بر این، ما درصددیم در چند روز آینده منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی را در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد کنیم تا بتوانیم فرودگاه های بزرگ دیگر از جمله اهواز، تبریز، بوشهر، مشهد، شیراز و اصفهان را با کمک سرمایه گذاری های بین المللی توسعه دهیم.
وی گفت: دنیا به زودی شاهد توسعه صنعت هوایی ایران خواهد بود و این سبب خواهد شد علاوه بر مردم ایران، مردم بسیاری از کشورهای منطقه نیز از این توسعه پایدار بهره مند شوند.
آخوندی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی ایران اظهار داشت: ما به دنبال انجام سرمایه گذاری های مختلف با ایجاد رقابت در این بخش هستیم تا همه شرکت های خارجی به صورت شفاف، با قوانین بین المللی در ایران برای خرید هواپیما و سایر بخش های هوانوردی سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان اینکه صنعت هوایی در جهان رو به رشد است و قیمت های تمام شده در این بخش همواره در حال کاهش هستند، افزود: لذا درصددیم با افزایش سرمایه گذاری ها و تامین ناوگان مناسب، هزینه های خود را در این بخش کاهش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران در توسعه ناوگان هوایی فرصت های مناسبی را فراهم کرده است تا همه شرکت های خارجی بتوانند به صورت شفاف و رقابتی در این بخش در ایران سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: مسیرهای پروازی در داخل ایران تا 2 هزار کیلومتر طول دارند و ما نیازمندیم برای رفت وآمد در این مسیر و همچنین پروازهای بین قاره ای خود، هواپیماهای مناسبی خریداری کنیم.
آخوندی با اشاره به جایگاه منابع انسانی ایران اظهار داشت: در بخش دانشجویان رشته های مهندسی، ایران پس از آمریکا دومین کشور است که دارای نیروی انسانی فنی و مهندسی است و می توان شرایط مناسبی را در حوزه تعمیر، نگهداری و مراقبت از پرواز در این بخش فراهم کرد.
وی گفت: ایران در سال 2016 به عنوان مقصد گردشگران معرفی شده است و برای رفت و آمد گردشگران خارجی شرکت های ایرانی نیازمند تامین ناوگان هوایی مناسبی هستند.
وی گفت: خوشبختانه فضای کسب و کار در ایران شرایط بسیار سالمی دارد و همه شرکت های خارجی و سرمایه گذاران می توانند بدون زیاده خواهی با ایجاد رقابت سالم در بخش های مختلف هوانوردی ایران به صورت مستقیم سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: هرچند که مدتهاست شرکت های ایرانی با بویینگ ارتباط ندارند اما این شرکت می تواند بدون هیچ محدودیتی با شرایط رقابتی در ایران فعالیت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.