مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس تسریع در ساخت سکوهای پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: درخواست شده از قرارگاه خاتم و صدرا تا هرچه سریعتر مشکل خود را حل ، تا پروژه های مزبور طبق برنامه ریزی انجام شده ، پیش بروند.

ساخت سکوهای نفت و گاز پارس جنوبی تسریع شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش وزارت نفت، علی اکبر شعبانپور درباره بسته شدن پرونده توسعه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦، افزود: پرونده پارس جنوبی به شرط تامین منابع مالی و حل مشکل صدرا در سال ١٣٩٦ بسته خواهد شد.
وی اضافه کرد :اکنون ساخت ١٠ سکوی فازهای ١٣ ، ٢٢-٢٤ و یک فاز ١٧ و ١٨ معادل پنج فاز پارس جنوبی برعهده شرکت صدراست، در حالی که بخش پالایشگاه های خشکی فازهای ١٣ و ٢٢-٢٤ از پیشرفت بالای ٨٠ درصدی و فاز ١٧ و ١٨ هم از پیش روی فیزیکی ٩٢ درصدی برخوردارند؛ اما بخش فراساحل به اعتقاد شرکت صدرا حدود ٦٠ درصد است که باید این اختلاف بیش از ٢٠ درصدی هرچه سریع تر جبران شود.
به گفته وی اکنون ١٦ دکل در پارس جنوبی فعالیت دارند و با توجه به اینکه بیشتر پروژه ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردارند ،به نظر نمی رسد درآینده نیازی به اضافه شدن دکل در پارس جنوبی باشد.
به گزارش ایرنا، میدان گازی پارس جنوبی، روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود سه هزار متری بستر خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.
بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، قرار است که توسعه این فازها تا سال 1396 به پایان برسد؛ در صورت پایان کار توسعه این فازها، میزان تولید گاز کشور از حدود 700 میلیون مترمکعب فعلی به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.