قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: برای کاهش تورم و تسکین دردهایی که در زانوها احساس می کنید، می توانید از دمنوش های گیاهی با خواص ضد التهابی کمک بگیرید تا روند بهبود تسریع شود.

علل بروز " زانو درد" و  درمان های طبیعی چیست؟

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ اضافه وزن، کم تحرکی و تلاش های خیلی سنگین از جمله علل زمینه ساز زانو درد هستند. این مفصل پییچیده پا که از استخوان ران، نازک نی و کشکک تشکیل شده است مستعدد ابتلا به ناراحتی های مختلف است.

استخوان های این قسمت بدن به کمک لیگمان ها و تاندون ها متصل شده است. به علاوه، دو بخش بالش مانند به نام منیسک در زانوها وجود دارد که نقش آن محافظت از زانوها و کاهش اصطکاک در زمان حرکات خم شدن و کشیدگی است.

نکته حائز اهمیت این که زانوها بخش زیادی از وزن بدن و فشار شدیدی حین انجام فعالیت های روزمره را تحمل می کند. آرتروز، آرتریت، آسیب لیگمان ها، منیسک یا کشکک، ضربه، اضافه وزن، سبک زندگی بی تحرک، استفاده از کفش های پاشنه دار، تصادف و افزایش سن از عواملی هستند که درد زانوها را در پی دارد.

راهکارهای طبیعی تسکین زانو درد

زمانی که نخستین علائم زانو درد را احساس کردید، مشکل را جدی بگیرید و سعی کنید با انجام تمرینات مناسب و درمان های طبیعی مشکل را بهبود دهید. از جمله مؤثرترین روش های درمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن زیتون

این خوراکی بی نظیر خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند برای تسکین دردهای زانو بسیار مؤثر باشد. به علاوه، روغن زیتون جریان خون را تحریک می کند و التهابات را کاهش می دهد.

در این صورت کمی روغن را درظرفی گرم کنید و به حالت دورانی روی زانو ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

کلم

برگ های کلم ضد التهابی قوی هستند که به درمان دردهای زانو کمک می کند. می توان این برگ ها را به شکل پماد استفاده کرد.

100 گرم برگ کلم را کاملا خرد کرده و با 5 قاشق آب مخلوط کنید. خمیر آماده شده را روی زانو بمالید و به کمک باند به مدت 20 دقیقه ببندید. سپس با آب ولرم بشویید.

زردچوبه و زنجبیل

این دو ادویه طبیعی نیز ضد التهاب های عالی هستند. اگر از درد زانو رنج می برید می توانید برای تسکین کمک بگیرید. البته برای دردهای عضلانی و تاندون ها نیز مفید است. زردچوبه می تواند آنزیم های عامل تورم را کاهش دهد.

برای بهبود درد 300 میلی لیتر آب را گرم کنید. زمانی که آب جوش آمد نصف قاشق پودر زنجبیل و نصف قاشق زردچوبه را اضافه کنید. حرارت را کم کرده و بگذارید به مدت 15 دقیقه گرما ببیند. سپس مخلوط را صاف کرده و 1 قاشق عسل بیافزایید. قبل از اینکه سرد شود آن را بنوشید. این دمونش را دو با در روز میل نمایید.

مریم گلی

این درمان خانگی برای بهبود دردهای زانو ناشی از ضرب خوردگی و تصادف مفید است.

 در این صورت 30 گرم برگ های مریم گلی را با 1 قاشق آب ولرم خوب له کنید تا به شکل خمیری در آید. آن را مستقیما روی زانو بگذارید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که درد برطرف شود تکرار کنید.  

 دانه های شنبلیله

می توانید از فواید دانه های شنبلیله در انواع غذاها بهره ببرید. علاوه بر اینکه طعم پذیری دارد سرشار از ریز مغذی های مفید نیز است.

مقداری از این دانه ها را در فر یا ماهیتابه حرارت دهید. سپس به شکل پودر در آورید و از آن در همه غذاها استفاده کنید.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.