قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از آمادگی برای همکاری با سرمایه گذاران داخلی در اجرای برنامه کاهش هدررفت آب پایتخت و تبادل تفاهمنامه اجرای این طرح در منطقه یک به دست شرکت فرانسوی، در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس خبر داد.

تفاهمنامه همکاری شرکت فرانسوی برای کاهش هدررفت آب تهران تبادل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ماه گذشته شرکت فرانسوی «سوئز» و شرکت آبفای استان تهران برای اجرای طرح پنج ساله کاهش هدررفت آب منطقه یک پایتخت به ١٥ درصد، تفاهمنامه ای امضا کردند که قرار است در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه با مدیران شرکت سوئز مبادله شود.
پیش از این اعلام شده بود میزان هدررفت آب در تهران 12 درصد و میزان آب به حساب نیامده (تلفات شبکه) کمتر از 24 درصد است.
قرار است این شرکت فرانسوی میزان هدررفت آب و آب به حساب نیامده را به ١٥ درصد برساند.
در همین پیوند، شرکت آبفای استان تهران اعلام کرد از حضور سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی برای اجرای طرح های مشابه در دیگر منطقه های تهران استقبال می کند.
به گزارش آبفای استان تهران، «علیرضا نوذری پور» گفت این طرح به سرمایه گذاری زیاد و فناوری نو نیاز دارد.
نوذری پور افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر تعامل با سازمان نظام مهندسی برای رعایت مبحث ١٦ نظام مهندسی تاکید دارد؛ گرچه اقدام های فرهنگی به موازات نکته های فنی و تکمیلی نیز نباید فراموش شود.
مبحث ١٦ نظام مهندسی به تاسیسات بهداشتی می پردازد.
طرح کاهش هدررفت آب منطقه یک تهران در ابعاد سه گانه فنی شامل طراحی و پیاده سازی، مالی شامل تجهیز منابع مالی فاینانس با استفاده از خطوط اعتباری کشور فرانسه و آموزش و نوآوری اجرا می شود.
شرکت سوئز در زمینه طراحی و اجرای طرح های مرتبط با صنعت آب و فاضلاب پیشینه طولانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.