رسانه‌های خارجی اعلام کردند قراردادهای ایران با اروپایی‌ها بیشتر در اختیار قراردادن بازار مصرف این کشور است و در آنها اثری از ورود فناوری به ایران مشاهده نمی‌شود،‌ در این میان پژو هم برای استفاده بیشتر از فرصت‌ها چهارشنبه جلسه دارد.

جنس قراردادهای ایران واردات فناوری نیست/ جلسه «پژو» برای استفاده بیشتر از فرصت‌ها در ایران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،‌ در حالی که روحانی سفر اروپایی خود را به مقصد ایتالیا و فرانسه آغاز کرده است، برخی رسانه‌ها تعبیر کردند قراردادهایی که در این سفر‌ها منعقد می‌شود در حقیقت بازار ایران را به روی کالاهای خارجی خواهد گشود،‌ آنها چشم به بازار 80 میلیونی ایران دارند.

ایندیاتایمز اعلام کرد:« قراردادهای ایران تنها بازارهای ایران را به روی خارجی‌ها باز می‌کند».

یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت ایران هم روز گذشته اعلام کرد در همه این توافقنامه‌ها اثری از ورود تکنولوژی به ایران دیده نمی‌شود. طرف‌های قراردادی ایران تنها به دنبال تسخیر بازار 80 میلیون نفری ایران هستند.

اینترنشنال نیوز، درباره سفر  رئیس‌جمهور ایران به ایتالیا نوشت، روحانی در این سفر  14 قرارداد به ارزش میلیاردها دلار امضا کرد. این نخستین سفر اروپایی رئیس‌جمهور ایران بعد از لغو تحریم‌ها علیه این کشور است.

روحانی را در این سفر 120 نفر همراهی می‌کنند که شامل وزرا و دیگر مسئولان این کشور هستند.

رئیس‌جمهور ایران طی دو روز در ایتالیا دیدار دارد و بعد از آن روز چهارشنبه به فرانسه سفر می‌کند و دولت ایران انتظار دارد که قراردادهایی به ارزش 17 میلیارد دلار در بخش انرژی، زیرساخت، فولاد و ساخت کشتی امضا کند.

متیو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا گفته است که این هنوز آغاز مبادلات تجاری با ایران است و باید تعاملات نزدیک‌تری انجام دهیم. ایران همچنین خبر داده است که در این سفر قصد امضای خرید 160 هواپیما را دارد که اساساً از نوع ایرباس فرانسه خواهد بود.

رئیس‌جمهور ایران همچنین یکسری قراردادها با سازندگان خودرو و هواپیما و زیرساخت کارخانه‌ها در فرانسه امضاء خواهد کرد.

روحانی قبل از سفر به روم گفته بود که سفر به ایتالیا گام مهمی برای همکاری‌های مشترک خواهد بود.

روحانی و هیئت همراه  روز چهارشنبه به فرانسه خواهندرفت، اکونومیک تایمز به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفته است هیئت مدیره شرکت سیتروئن فرانسه روز چهارشنبه جلسه‌ای برای استفاده از فرصت‌های پیش آمده در ایران جلسه خواهند داشت.

 مدیر عامل ایران خودرو ایران هم در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند و گفته شده است که قراردادهایی با خودروسازان فرانسوی خواهند داشت، این در حالی است که تازه هیئت مدیره پژو روز چهارشنبه برای بررسی جلسه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.