مقام ارشد صنعت نفت کشور گفت : فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در خردادماه سال آینده با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به طور کامل به بهره برداری می رسد.

بهره برداری کامل از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در خرداد ۹۵

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  ایرنا، «حسن بویری» روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی افزود: تاکنون چهار ردیف پالایشی این فازها در مدار فعالیت قرار گرفته است.
مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اضافه کرد: تاکنون پنج میلیارد و 700 میلیون دلار در این فازها سرمایه گذاری شده است و در مجموعه این پروژه حدود 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بویری با بیان اینکه این فاز دارای چهار سکوی دریایی و 44 حلقه چاه است، ادامه داد: ظرفیت نهایی تولید این فاز حدود 56 میلیون مترمکعب در روز است.
مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: تاکنون دو سکو و 22 حلقه چاه به بهره برداری رسیده و حدود 30 میلیون مترمکعب گاز توسط آنها تولید می شود.
وی با بیان این که 65 درصد فعالیت ها در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی را شرکت های ایرانی انجام داده اند، افزود: بخشی از کار توسعه این فازها را شرکت های خارجی از جمله شرکت های فرانسوی انجام داده اند.
وی ادامه داد: تولید گاز از پالایشگاه های فازهای 17 و 18 از سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود چهار میلیارد مترمکعب گاز در این فازها تولید و به شبکه سراسری تزریق شده است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون یک میلیون بشکه میعانات گازی نیز در فازهای 17 و 18 تولید شده و آماده صادرات به بازارهای جهانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.