۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 342861

علیرضا گرانپایه- در حالی که چند روز به افتتاح مهمترین رویداد سینمایی کشور باقی مانده و تکلیف آثار سینمای رئال و مستند به بخش مسابقه مشخص شده، هنوز مشخص نیست که به گفته دبیر محترم، بخش ویژه ای برای انیمیشن در این جشنواره وجود دارد و تکلیف جوایز آن به چه شکل است؟!

انیمیشن های فجر در برزخ مدیران ‌

به گزارش قدس آنلاین تولید ۹ اثر سینمایی در بخش انیمیشن چنان مدیران را سر ذوق آورد که به یکباره خبر اضافه شدن یک سیمرغ به جشنواره سی و چهارم فجر از طرف همان مدیران در رسانه‌های خبری دست به دست چرخید اما حالا که تنها ۵ روز تا شروع بزرگترین رویداد سینمایی سال باقی مانده است، مدیران نه تنها جزئیات رقابتی این بخش جدید الورود را اعلام نکردند، بلکه از اعلام نام انیمیشن‌های راه یافته به بخش نهایی سر باز می زنند.

یک روز خبر از قطعی شدن دو انیمیشن به میان می آید و یک روز دیگر اعلام می کنند که تنها پخش انیمیشن های منتخب در کاخ جشنواره را در برنامه قرار دادیم. شاید باید برگردیم به سال قبل، جایی که شاهزاده و روم وضعیت مشابهی را در جشنواره سی و سوم تجربه کرد و در بین آثار سنمایی رئال به عنوان نخودی ظاهر شد اما همین شاهزاده و روم درست در روهایی که سینما روزهای بدی را در گیشه سپری می کرد به کمک آن آمد و با فروش بیش از ۳ میلیاردی خود توانست به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل شود. شاید اگر مدیران به اندازه یک دهم توجه ای که به فیلم های بخش های دیگر می کنند، به انیمشین سازی در کشور اختصاص میدادند، مجبور نبودیم امروز دلمان را به انگشت شمار آثار تولیدمان خوش کنیم.

باید دید داستان امسال حضور انیمیشن ها در جشنواره به کجا ختم می شود و مدیران قرار است، چه زمانی تولیدکنندگان جوان این اثار را از برزخ خارج کنند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.