قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:خراسان شمالی همیشه در صحنه های حضور به ویژه صحنه انتخابات، استانی برتر در سطح کشور بوده است.

خراسان شمالی درزمینه حضور مردم در انتخابات استانی برتر است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی اظهار داشت:امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز مردم این استان حضور پرشورتری را داشته باشند.

وی افزود:اگر بنا باشد کشور در چارچوب اصول قانون اساسی پیشرفت کند باید نهاد های حاکمیتی به خصوص وقتی که مردم نقش تعیین کننده دارند به درستی شکل گیرد و این مهم جز با انتخابات ممکن نخواهد شد.
پرویزی افزود: مقدمات فرآیند انتخابات از چند ماه گذشته در این استان آغاز شده و خراسان شمالی  بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور پیش رفته ومسیر مشخص شده را منطبق با قانون و مقررات ادامه داده ایم.
وی خاطرنشان کرد:اکثریت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مورد تایید هیات های اجرایی قرار گرفتند و طبق قانون انتخابات افرادی که در این هیات ها رد شدند ، اعتراضات خود را تقدیم هیات نظارت کردند.
پرویزی ادامه داد:هیات های نظارت نیز اعتراضات این افراد را بررسی کرده و در نهایت 41 نفر از افراد ثبت نام شده رد یا عدم احراز صلاحیت شدند.
وی اظهار داشت:طبق قانون این افراد اعتراضات خود را اعلام کردند که 16 بهمن ماه نتایج بررسی از سوی شورای نگهبان اعلام می شود که ممکن است برخی افراد تایید شده، رد شده و برخی افراد رد صلاحیت یا عدم احراز شده نیز تایید شوند که بازهم فرصت اعتراض مجدد را دارند.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد:27 بهمن ماه فهرستی که از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری ها اعلام می شود ملاک عمل ما قرار می گیردو پس از انتشار اسامی اجازه تبلیغات داده می شود.
وی بیان کرد: برخی سخنرانان عناوینی همچون ثبت نام فله ای یا اعتراضات فله ای را به کار بردند در حالیکه تعداد بالای ثبت نام شدگان دلالت بر اعتماد بیشتر مردم به دولت یازدهم دارد و اینکه تمام این افراد بر مبنای قانون ثبت نام شدند و می توانند اعتراضات خود را اعلام کنند.
پرویزی تصریح کرد: دلیل رد صلاحیت یا عدم احراز داوطلبان مرتبط به بند یک و سه ماده 28 قانون انتخابات یعنی عدم التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و یا ولایت فقیه بوده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.