امام جمعه مشهد با بیان اینکه فضای ورزش بانوان باید به فضای آموزشی و دینی تبدیل شود، گفت: شاهد آلودگی‌هایی در فضای ورزش بانوان هستیم و باید این فضا با تدبیر مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاکسازی شود.

 آلودگی‌های موجود در فضای ورزش بانوان  با تدبیر مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاکسازی شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل و معاونان و مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: فضای ورزش بانوان باید به فضای آموزشی و دینی تبدیل شود تا بانوان ورزشکار خارج از سیاست‌بازی‌ها از یکدیگر سبقت بگیرند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در ورزش بانوان مشکل با ورزش‌کردن آن‌ها نیست، خاطرنشان کرد: وقتی در استادیوم‌ها فیلم‌برداری، عکس‌برداری و برخی حرکات آزاد است، برای ورزشکار یک ارزش می‌شود که سب آلودگی فضای ورزشی بانوان شده و باید این فضا پاکسازی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خانم ایرانی در مسابقات جهانی مدال طلا می‌گیرد و متأسفانه با پوشش و حجابی نامناسب بر روی سکو مقابل یک مرد هندی می‌ایستد تا مدال طلا به گردنش انداخته شود و پرچم ایران بالا برود. من منکر ورزش بانوان نیستم اما چنین حرکاتی که با عکس و لبخند همراه است و در سراسر جهان منتشر می‌شود، برای جوامع اسلامی یک فاجعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اگر بانوان متدین وارد عرصه ورزش قهرمانی شوند بسیار موفق‌تر از کسانی خواهند بود که اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند، گفت: به آقای علی‌آبادی رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی گفتم که بالاترین کار بین‌المللی کردن حجاب اسلامی است؛ چنین حجابی در ورزش‌های بانوان در سطح بین‌المللی پسندیده می‌شود و قرار شد که در پوشش ورزش‌هایی که با اندام سر و کار دارد تجدیدنظر شود اما هنوز تفاوتی مشاهده نشده و اصلاح شرایط کنونی نیازمند تدبیر مسئولان وزارت ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید فراوانی در حوزه‌های مختلف ورزشی داشتند و با حمایت بزرگان ورزش باید تمامی حوزه‌های ورزشی جامعه از جمله بانوان را متدین کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مدیریت ورزشی فضا را به‌گونه‌ای کنید که یک مرد در محیط ورزشی بانوان حاضر نباشد و اجازه ندهید که فضاها تحت تأثیر موارد و موضوعات ناپسند قرار بگیرد. بهترین کار در این راستا استفاده از بانوان باحجاب و متدین در فضاهای متعلق به این گروه است و همانگونه که در گذشته محیط پزشکی آلوده بود و این آلودگی برطرف شد، محیط ورزش بانوان هم باید اصلاح شود.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه در ورزش همگانی بانوان پیش‌قدم هستیم، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ورزش همگانی، قله و ورزش قهرمانی توسعه است و اقتدار کشور در توسعه ورزش قهرمانی است، اما نه با حضور خارجی‌ها بلکه باید از افتخار‌آفرینان متدین کشورمان استفاده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر برند قهرمانی ورزش بانوان ورزشکاران باحجاب باشند، این موضوع در کشور توسعه می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امکانات نهادی در بحث تربیت‌بدنی در تمامی حوزه‌ها وسیع است، گفت: متأسفانه شاهدیم که این امکانات در حال تلف‌شدن است و باید برنامه‌ریزی درستی از این امکانات صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه ورزش در حاشیه شهر، سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد را مأمور می‌کنم و شما نیز کاری کنید که فضای توسعه ورزش بانوان تغییر کند.

*محیط فضاهای ورزشی کنونی بدتر از محیط فضاهای دانشگاهی نیست

امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان هم در سخنانی اظهار داشت: من در خانواده‌ای ورزشی بزرگ شده‌ام و خانواده‌ام بحث دین را سرلوحه برنامه کاری خود در تمامی فضاها قرار داده‌اند.

وی افزود: محیط فضاهای ورزشی کنونی بدتر از محیط فضاهای دانشگاهی نیست و نباید فضای ورزشی توسط افرادی اشغال شود که این فضا بدتر از شرایط فعلی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تطبیق محیط‌های ورزشی با تمام فضاها در چارچوب رعایت مسائل شرعی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.