بابلسر – خبرنگار قدس آنلاین : معاون توسعه آبزی‌ پروری شیلات کشور خبر داد : ایران تولید ۱۶ درصد از قزل‌آلای جهانی را بر عهده دارد.

تولید ۱۶ درصد از قزل‌آلای جهان در ایران

حسینعلی عبدالحی در کمیسیون مقدماتی آبزی‌ پروری کشور در بابلسر ،  با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی آبزی ‌پروری از رشد بالایی برخوردار شده است ، گفت :  بالاترین رشد آبزی ‌پروری در بخش کشاورزی بوده است.

وی رشد جهانی آبزی ‌پروری را 8 درصد اعلام نمود و افزود : سهم ایران در این بخش 13 درصد می باشد که نشان از رشد بالای آن در کشور ماست.

معاون آبزی‌ پروری سازمان شیلات با اشاره به برنامه ششم توسعه ، پیش‌بینی تولیدات آبزی ‌پروری در کشور را حدود 800 هزار تن دانست و یادآور شد : بر اساس برنامه ششم توسعه ، عمده برنامه آبزی ‌پروری در کشور در حوزه آب شور به بحث پرورش ماهی در قفس و میگو اختصاص دارد.

عبدالحی با بیان اینکه در بحث ماهیان گرم‌آبی باید از تکنولوژی نوین استفاده کنیم ، به تولید و افزایش گونه آمور در کشور تاکید کرد و گفت : با تولید این‌گونه ماهی می‌تواند بهره‌ وری خوبی داشته باشیم

وی با تاکید به اینکه باید در بحث تولید تخم قزل‌آلا و بچه‌ماهی خودکفا شویم ،  اضافه نمود : تصمیم داریم کلاردشت را در بحث تولید مولد فعال کنیم.

معاون آبزی‌ پروری سازمان شیلات با بیان اینکه تا قبل از دهه 50 تنها 50 گونه ماهی در کشور داشتیم ، گفت : در حال حاضر بیش از 500 گونه در کشور داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.