قدس آنلاین – سبزوار : مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۲ هزار نفر در سطح استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفتند و طی امسال تاکنون نیز چهار هزار نفر بیمه شده اند.

۱۱۸ هزار روستایی و عشایر سطح استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمود کاظمی در حاشیه نشست منطقه ای توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر غرب خراسان رضوی در سبزوار درجمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اینک افزون بر 118 هزار روستایی و عشایر در سطح استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند افزود : تاکنون 23 درصد از مجموع 520 هزار روستایی مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان در استان زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برای افراد مشمول هشت سطح درآمدی از دو میلیون و 500 هزار ریال تا شش میلیون ریال تعریف شده لذا با ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بر اساس سطح درآمدی بیمه می شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه مشمولان این طرح باید بر اساس سطح درآمدی خود 15 درصد حق بیمه را پرداخت کنند که 10 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود تصریح کرد : بیشترین بیمه شدگان در سنین کهنسالی هستند لذا یکی از مهمترین سیاستها در این حوزه زیر پوشش قرار دادن افراد بالای 30 سال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی همچنین یادآورشد : بیمه شدگان به صورت سالانه مبلغی بین یک میلیون 500 هزار ریال تا سه میلیون و 600 هزار ریال به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در زمینه فراگیری بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اظهار داشت : بر این اساس در سطح خراسان رضوی سیاستگذاری شده تا طی هماهنگی با دستگاههای مرتبط تمامی افراد مشمول طرح زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گیرند.

منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم نیز به خبرنگار ما گفت: 20 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این شهرستان شناسایی شده و تاکنون هفت هزار و 200 نفر آنها زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان قرار گرفته اند. /    انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.