عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انجمن‌های اسلامی اصلی‌ترین تشکل دینی در دانشگاه‌ها و خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی هستند.

"انجمن‌های اسلامی" خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در نشست دفتر تحکیم وحدت در مشهد، اظهار داشت: انجمن‌های اسلامی اصلی‌ترین تشکل دینی در دانشگاه‌ها و خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی هستند و با شکل‌گیری دفتر تحکیم وحدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی انجمن‌های اسلامی دانشگاهی و حوزوی با هم متحد شدند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین تشکل‌های دینی در دانشگاه‌ها انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها هستند، دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی دانشجویی در دهه شصت، خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی ایران بودند و نهادهای انقلابی نظیر سپاه، بسیج و جهاد سازندگی را ساختند و امروز نیز اکثراً افرادی که در ارگان‌ها حضور دارند، از این انجمن‌های اسلامی رشد کردند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه جنبش‌های اسلامی دانشجویی چشمِ بیدار انقلاب، دیده‌بان و موذن انقلاب اسلامی هستند، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و مسئولان نظام نباید نسبت به انقلاب احساس ریاست داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس و پارلمان در کشورهای اروپایی و اسلامی دارای مشترکات و تضادهایی است، تکامل فردی مختص پارلمان‌های غربی و تکامل فردی - اجتماعی شاخصه مجلس و حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی، حکومتی مردمی است و هیچ حکومتی جز با اذن خداوند نباید بر بشر حکومت کند، عنوان کرد: تاکید بر حفاظت از حق الناس در جامعه به‌عنوان تاکید قرآن و روایات قانونگذاری‌های انجام شده در مجلس کشورهای اسلامی نوعی برنامه‌ریزی برای اجرای قوانین الهی است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه کلیات دین و حکومت اسلامی را خدا و پیامبران به جامعه بشری ارائه دادند، گفت: مسلمانان باید با عقل خود به‌دنبال اجرای تکامل و دستورات دین باشند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بشری عده‌ای ولایت خدا و ولایت فقیه و عده‌ای نیز ولایت طاغوت و شیطان را پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید نمایندگان مجلس با برنامه‌ریزی بر مبنای قوانین الهی جامعه را در مسیر هدایت و کمال قرار دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رابطه با خداوند نباید در هیچ شرایطی قطع شود و شکاف‌های طبقاتی باید در جامعه اسلامی برطرف شود، گفت: امر به معروف، نهی از منکر، نماز و زکات باید در جامعه ترویج یابد ضمن اینکه باید از عرصه‌های مختلف مانند هنر و نمایش برای تربیت و آموزش دینی بشر بهره‌مند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.