بر اساس محاسبات دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که روز پنجشنبه منتشر شد، قیمت هر بشکه نفت این سازمان دیروز (چهارشنبه)، با پنج درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به ۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت نفت اوپک به ۲۶ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، بنا به اعلام اوپک، هر بشکه نفت این سازمان سه شنبه گذشته به قیمت 25 دلار و 11 سنت معامله شد.
علت افزایش دیروز قیمت نفت اوپک، کاهش مخارج سرمایه گذاری برخی شرکت های نفتی آمریکا و بروز نشانه هایی مبنی بر آمادگی روسیه و اوپک برای کاهش تولید نفت بود.
به گزارش رویترز، برخی شرکت های نفتی آمریکا از جمله شرکت هس (Hess Corp) اعلام کرده اند که مخارج سرمایه گذاری خود را در سال 2016 کاهش خواهند داد.
راشاتودی نیز دیروز اعلام کرد، روسیه و اوپک، هر یک جداگانه به این موضوع اشاره کرده اند که در بحبوحه فروپاشی قیمت های نفت، آماده کاهش تولید هستند.
به گزارش شبکه خبری راشاتودی، آرکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو ابزارهایی برای حفظ تولید نفت در سطح موجود دارد، اما قیمت ها می توانند خسارت بار باشند.
دورکویچ افزود: اگر قیمت ها برای یک مدت طولانی پایین باقی بمانند، کاهش تولید محتمل است. این چیزی است که شرکای ما و دیگر کشورها می دانند.
وی اضافه کرد: پس از یک دوره سرمایه گذاری کم در صنعت نفت در سراسر جهان، قیمت های نفت تقریبا به صورت اجتناب ناپذیری افزایش خواهند یافت، اما تا چه سطحی؟ هیچکس نمی داند. پس از آن تولید دوباره شروع به افزایش خواهد کرد.
نوال الفاظیا نماینده عربستان در اوپک نیز سه شنبه گذشته گفت: اوپک آماده کاهش سطح تولید برای کمتر کردن سرعت سقوط قیمت های نفت است.
وی در یک گردهمایی نفتی در کویت گفت: اوپک آماده «همکاری» با دیگران برای تثبیت بازار نفت است.
الفاظیا افزود: اگر تولیدکنندگان غیراوپک نشان دهند که در مورد همکاری با اوپک جدی هستند، اوپک خواهان همکاری با آنهاست. تولیدکنندگان غیراوپک می گویند خواهان همکاری با اوپک هستند، اما واقعیت چیز دیگری است.
وی همچنین گفت: قیمت ها بعید است به رکورد سال 2014 برگردد، اما هنوز هم می تواند تا سال 2020 به سطح های 40 تا 60 دلار در هر بشکه برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.