رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: خون پاک شهدا برگ زرینی برای تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی محسوب می شود.

خون پاک شهدا برگ زرینی برای تاریخ اسلام و انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، مجتبی مزروعی شامگاه پنجشنبه در یادواره 122 شهید انقلاب اسلامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی(یادواره گل های باغ جهاد)، گفت: نظام اسلامی درطول مسیر حرکت خود مشکلات فراوان و بسیار سختی را پشت سر گذاشته و تلاش و مبارزه برای استقلال و هویت ،یک اندیشه ارزشمند می باشد که با دنیا و آخرت انسان ها عجین شده است.
وی اظهار کرد : دوران تحریم در حقیقت یک جنگ سرد بسیار سخت بود که خوشبختانه ملت ایران سربلند و پیروز در این جنگ هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه استکبار در مواجهه با انقلاب اسلامی دو راه بیشتر ندارد که شامل جنگ رو به رو و یا محاضره اقتصادی می شود، گفت: دفاع مقدس جنگ رو به رو بود که شاهد شکست دشمن در آن بودیم و به همین دلیل دشمن به دنبال شیوه های اقتصادی و فشاربه ایران روی آورد.
وی تاکید کرد: دشمن با تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی در چهار سال اخیر سعی کرد با فشار بر مردم،انقلاب را از درون دچار مشکل کند و مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار دهد اما گذر زمان نشان داد ملت ایران همانند قبل پیرو ولایت فقیه هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، بحث برجام را یک تدبیر عاقلانه، هوشمندانه و کاری بسیار سخت در مقابل قدرت های جهانی خواند و افزود:طی دو سال اخیر دولت به رغم سختی ها و افت شدید قیمت نفت و رو به رو بودن با چالشهای شدید موفق شد تا کشور را به درستی مدیریت کرد.
وی تاکید کرد: امروز در حوزه کشاورزی وظیفه داریم با پرهیزاز حاشیه ها بر کار تمرکز کنیم و نسبت به انجام وظیفه و رسالت سازمانی خویش اقدام نماییم.
مزروعی گفت: جهاد کشاورزی به فرمان امام خمینی(ره) و با نیت خدمت به روستائیان تاسیس شده که باید همه ما در راستای تحقق این نیت کوشا باشیم.

*سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی 312 شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است

در ابتدای این مراسم محسن هراتی‌مطلق رئیس اداره ایثارگران سازمان جهاد مشاورزی خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی 312 شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده که 90 درصد این شهدا در دوران دفاع مقدس و 10 درصد در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 157 نفر از این شهدا از مشهد و 155 نفر دیگر از سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی افزود: در فضل زمستان 122 شهید تقدیم شده که 40 نفر از آن‌ها در دی ماه، 34 نفر در بهمن ماه و 48 نفر در اسفند ماه به شهادت رسیدند و اکثر این شهدا در عملیات‌های کربلای 4 و 5 و والفجر 8 به شهادت رسیدند و در این مراسم از خانواده‌های آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

رئیس اداره ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از شهیدان بابارستمی و نوروزی‌نژاد به عنوان شهدای شاخص فصل زمستان این سازمان نام برد و گفت: هدف از برگزاری این یادواره توجه ویژه به بحث تکریم از خانواده شهدا بود و همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و نباید رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و صبوری خانواده‌های آنان به فراموشی سپرداه شود.

هراتی‌مطلق تصریح کرد: در طول سال برگزاری چهار یادواره برای بزرگداشت مقام شامخ شهدای سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیش‌بینی شده که در هر فصل یک یادواره برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: از مجموع 312 شهید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی 75 نفر در فصل بهار، 70 نفر در فصل تابستان، 45 نفر در فصل پاییز و 122 نفر در فصل زمستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بالاترین آمار شهدای این سازمان مربوز به فصل زمستان بوده است.

در این مراسم خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.