مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، به همت شورای همگرایی اصولگرایان در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شد.

حدادعادل: فهرست اصولگرایان تا دو روز دیگر نهایی می‌شود/ابراهیمی: هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه مدرسین نیست!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان عصر روز پنجشنبه 8 بهمن به همت شورای همگرایی اصولگرایان در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شد.

در این مراسم تنی چند از فعالان و شخصیت‌های جریان اصولگرایی از جمله غلامعلی حدادعادل، مهدی چمران، اسماعیل کوثری، علیرضا زاکانی، حجت‌الاسلام ابراهیمی، محمدنبی حبیبی، محمد سلیمانی، محمدحسن عفوری فرد، طریقت منفرد، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین طلا، سید محمد حسینی، فاطمه رهبر، زهره طبیب زاده، علی اصغر زارعی، حسین الله کرم، سید صدرالدین شریعتی، ، مسعود زریبافان، یحیی آل‌اسحاق، ابراهیم کارخانه و تعداد دیگری از شخصیت‌ها و فعالان جریان اصولگرا و همچنین تعداد زیادی از مردم حضور داشتند.
در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان به ایراد سخنرانی پرداختند.
آیت الله موحدی کرمانی:مراحل تعیین کاندیداهای اصولگرایان/ باید راه نفود امریکا را بست
آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد:برادران عزیز، خواهران گرامی، ما مسئولیت داریم؛ یکی مسئولیت فردی و دیگری مسئولیت اجتماعی و باید بدانیم که مسئولیت اجتماعی ما به مراتب از مسئولیت فردی ما بیشتر و مهمتر است.

وی افزود: مسئولیت فردی یعنی اینکه یک نفر بگوید من به جامعه کاری ندارم و خدا آنچه از من خواسته را به عنوان یک انسان انجام می دهم؛ اینکه در جامعه چه می گذرد، به من مربوط نیست. وضع اجتماعی در چه حالی است، به من مربوط نیست و این منطق غلطی خواهد بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر کسی در فکر جامعه اسلامی نباشد و وظیفه خود را در جامعه نشناسد و یا بشناسد و عمل نکند، مسلمان نیست، ادامه داد: یکی از مسائل مهم، تشکل است؛ چه بسا انسان ها به صورت فردی نتوانند در جامعه موثر باشند، اما وقتی یک مجموعه می شوند، می توانند موثر واقع شوند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اگر امت اسلامی رابطه‌شان با هم رابطه اخوت و صمیمیت باشد، دست در دست هم بدهند و با هم باشند و تشکل الهی به وجود آورند، این عمل از بهترین اعمال است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سوال که اصولگرا یعنی چه؟ گفت: اصولگرایان یعنی انسان هایی مؤمن، متدین، تابع ولایت و پیرو قرآن و اسلام که در این جامعه زیاد است و امروز می خواهند دست به دست هم داده و متحد شوند؛ این را اصولگرایی می گویند. مرحبا به این همت و تشکل که با این عنوان به وجود آمده اند.

وی با طرح این سوال که این گروه می خواهند چه کاری انجام دهند و می خواهند ببینند وظیفه چیست؟ خاطرنشان کرد: آنها باید وظیفه را بشناسند و عمل کنند. تک تک آنها می توانند این وظیفه را بشناسند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با طرح این سوال که آیا تک تک این افراد می توانند این وظیفه را بشناسند، گفت: خیر؛ در یک جامعه باید بینش قوی باشد که دشمن را بشناسد و ما باید به چنین کسانی مراجعه کنیم که شما نظر بدهید که دشمن ما یعنی آمریکا امروز برای ما برنامه ای دارد یا خیر؟

آیت الله موحدی کرمانی افزود: باید دید آیا دشمن برای فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور ما برنامه دارد؟ رهبری پاسخگوی این سوال هستند و دشمن را به خوبی می شناسند و طرح و توسعه آن را متوجه هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با شجاعت و شهامت مکرر به ما می گویند خطر امروز این است که آمریکا را که از در بیرون کرده ایم، می‌خواهند از پنجره وارد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد فرهنگ ما را عوض کرده و فرهنگی آمریکایی و غربی را جایگزین کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آمریکا در صدد نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور است، تصریح کرد: وظیفه ما چیست؟ آیا باید بگوییم هر طور که می خواهید، عمل کنید؟ مقام معظم رهبری مکررا گفتند که آمریکا می خواهد در مجلس خبرگان و شورای اسلامی نفوذ کند و همچنین در منطقه نیز نفوذ کند؛ مردم باید آگاه شوند.

آیت الله موحدی کرمانی با طرح این سوال که ما چه وظیفه ای داریم، گفت: باید جلوی نفوذ آمریکا را بگیریم؛ یعنی مردمی که دغدغه دین و اسلام را دارند و آمریکا را می شناسند که دشمن اولیه ما است؛ چطور می توان راه نفوذ آن را در خبرگان و مجلس شورای اسلامی سد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله باعث می شود که یک جمع به نام اصولگرا بر جامعه و کشور ما می گویند «خدایا به نام تو وارد میدان می شویم و نخواهیم گذاشت چنین اتفاقی بیفتد». درصدد خواهیم بود انسان هایی سالم و دلسوز نسبت به خدا و قرآن شناسایی کرده و به مردم معرفی کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم در این صورت آنها را خواهند شناخت و این افراد به مجلس شورای اسلامی و خبرگان خواهند رفت.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی مهم است، تصریح کرد: بدانید خبرگان مهمتر است لذا باید بکوشیم انسان های ولایی، متدین، پیرو امام(ره) و رهبری در خبرگان باشند و تصمیم بگیرند.

وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت دارد و امام(ره) گفت مجلس در رأس امور است و افراد سالم باید بیایند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خوشبختانه اصولگرایی شکل گرفته و تشکل به وجود آمده متشکل از انسان هایی که از گروه های اصولگرا جمع شده اند؛ همه آنها تابع ولی فقیه هستند و دغدغه دارند. این گروه ها نشستند و موفق شدند افرادی را به عنوان نماینده از بین خود انتخاب کنند. گروه های اصولگرا ۱۸۰ نفر نماینده معرفی کرده اند و به آنها گفته شده است درباره ۳۰ نفر نظر بدهد. اوراقی بین آنها تقسیم شده که در این باره نظر بدهند و این اوراق نیز جمع شده است. در قدم اول این تعداد حدود ۶۰ نفر را به عنوان افرادی که رأی بیشتری دارند، انتخاب کردند و در مرحله بعد نیز این آراء غربال مجدد می شود.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: این افراد مجددا یک انتخاب دوم یا سوم خواهند شد و این مسئله حسابی جنبه دموکراسی و منطقی دارد و همه گروه ها صاحب‌نظر هستند. نهایتا امیدواریم یک لیست ۳۰ نفری اصولگرایان بدهند؛ در تهران یک لیست و در شهرستان ها هم باید همین شیوه را عمل کنند و یک لیست بدهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:  اصولگرایان اگر احساس کردند با تعدد نامزدها آسیب می بینند، تعدد را کم کنند و  افرادی به نفع لیست واحد کنار بروند.

وی با تاکید بر اینکه اگر چنین بشود امیدواریم لیست واحد اصولگرایی در سراسر کشور اعم از تهران و شهرستان ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: در چنین شرایطی احساس می کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: برادران و خواهران موقعیت حساس است و ما مسئولیت اجتماعی داریم و باید دیگران را هدایت و روشن کنیم؛ مبادا گول برخی از شعارها را بخوریم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و باید تلاش و کوشش کنیم تا دو مجلس خوب به دست آید و این وظیفه مهم و عبادت امروز ما است. امروز با توجه به این عمل به ما نمره ۲۰ یا صفر می دهند، چه بسا به نماز و روزه نگاه نشود، اما این مسئله سرنوشت کشور را رقم می زند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان توضیح داد: من نگران هستم مبادا فردی یک سلسله برنامه های خوب دارد، اما در مسئله انتخابات اگر کوتاه بیاید، نمره صفر بگیرد؛ چون سرنوشت کشور را رقم می زند.

حجت‌الاسلام تقوی: هیچ‌گونه سهم خواهی در ائتلاف اصولگرایان وجود ندارد

حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرای اصولگرایان در این همایش اظهار کرد: امروز ذهن‌ها و فکرها متوجه این جریان عظیم شده است و هر کجا که قدم می‌گذاریم سخن از انتخابات است  و مردم ما خود را برای این همایش سیاسی و ملی آماده می کنند؛ این آمادگی نشانه رشد است.

وی افزود: مردمی که برای کار ملی و عظیم کمر همت بسته اند تا با حضورشان در صحنه یک جریانی را ایجاد کنند و مجلس را با انتخابشان تشکیل دهند نشان دهنده این است که سیاسی هستند و به نظام و سرنوشت خود علاقه دارند.

تقوی خاطرنشان کرد: من این تعهد را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تبریک می گویم زیرا مردمی هوشمند، رشید و آگاه داریم که در هر فرصتی که لازم باشد در صحنه حاضر می شوند و همین اعلام حضور پیامی رسا و گویا به دوستان و دشمنان این نظام و انقلاب دارد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: دشمن باید بداند که با یک ملت هوشمند و حاضر در صحنه روبرو است و این ملت و مردم شکست ناپذیر هستند بنابراین خود این فضا و نشاط و حرارت دلیلی بر آگاهی و بیداری ملت است.

وی گفت: اگر ملتی داشتیم که نسبت به این اتفاقات بی تفاوت بود باید نگران باشیم اما ملت آگاه و هوشمند ما می تواند در برابر توطئه ها بایستد و کشور را حفظ کند.

تقوی با بیان اینکه ما خود را برای یک انتخابات عظیم آماده می کنیم، اظهار کرد: انسان در هر حالی باید انتخاب کند و زندگی انسان یعنی انتخاب و انتخاب های مکرر. آن کسی که راه نیک را انتخاب می کند و آن کسی که به راه شیطان می رود هر دو انتخاب کرده اند. همه نمی توانند یک جور و یکنواخت انتخاب کنند و خود انتخاب یک مقدماتی دارد که باید مقدمات آن را درست بچینیم و هماهنگ کنیم.

تقوی گفت: گاهی ما در ظاهر انتخاب می کنیم اما در واقع دیگران برای ما انتخاب کرده اند. به عنون مثال هدف تهاجم فرهنگی هم همین است یعنی برنامه ها و اهدافش را طوری نشان می دهد که مخاطب را به سمت خود بکشاند. برخی مسائل همچون فرهنگ عمومی جامعه در انتخاب ما اثر می گذارد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه باید بدانیم از چه کسانی مشورت بگیریم تا درست تصمیم بگیریم، خاطرنشان کرد: انتخاب انسان مساوی با شخصیت، تفکر و عمق بینش او است. باید اندیشه خود را تقویت کنیم تا انتخاب های ما خوب باشد. انتخاب های ما نشانه تعهد و ایمان ما است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به آن لیستی رای دهید که پیشنهاد دهندگان مطمئن آن را ارائه داده اند و انسانهای ولایتمدار و متعهدی هستند این هم نوعی مشورت و راهنمایی است.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایی امروز به یک ائتلاف رسیده است، افزود: امروز همه کمک کرده اند و یک روندی را در پیش گرفتند و مراحلی را طی کردند. ما اول از همه گروههای اصولگرا دعوت کردیم و معیارها را به بحث گذاشتیم و سپس آنها را انتخاب کردیم.

وی گفت: ما مسئولان تشکل های اصولگرایی را جمع کردیم و گفتیم از میان کاندیداهای اصولگرا که تعدادشان ۱۹۰ نفر بودند افرادی را پیشنهاد دهید سپس همه ۱۹۰ نفر را هم دعوت کردیم و گفتیم شما هم پیشنهادات خود را ارائه کنید.

تقوی افزود: هیچ نظر، غرض و سهم خواهی ای در ائتلاف اصولگرایان وجود نداشته است. ما در یک جلسه در شورای ائتلاف اصولگرایان همه این پیشنهادات را خواندیم و بعد گفتیم اعضای شورای ائتلاف هم افرادی را انتخاب کنند سپس این افراد در یک کمیته بررسی شد و آقای حداد عادل هم تاکنون ما را همراهی کرده اند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: ما برخی ها را نمی شناختیم ولی آنها را دعوت و صحبت کردیم و برنامه هایشان را شنیدیم ولی هنوز باید جلسات سنگینی داشته باشیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما در بررسی های خود به چهره هایی مومن، انقلابی و انسانهایی شریف برخوردیم گفت: ما سوابق این افراد را بررسی کردیم اما در نهایت باید ۳۰ نفر را انتخاب کنیم، کسانی که در رتبه ۳۲ قرار گرفتند به ما خورده نگیرند چرا که ما چاره ای نداریم.

وی اضافه کرد: البته برخی کاندیداهای اصولگرا گفتند که شما با آرامش لیست ۳۰ نفره را انتخاب کنید و ما تسلیم رای شما هستیم حتی برخی گفتند اگر در لیست قرار نداریم از همین امروز انصراف می دهیم اما ما گفتیم فعلا دست نگهدارید.

تقوی در پایان گفت: همه باید کمک کنند که یک لیست و یک صدا برای انتخابات فراهم شود.

هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه مدرسین نیست

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران و در خصوص مشخص شدن لیست جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان،گفت: لیست مجلس خبرگان تا حدود زیادی با هماهنگی جامعه مدرسین تدوین شده و بخش کمی از آن باقی مانده است.

وی افزود: کمیته سیاسی جامعه روحانیت و همچنین جامعه مدرسین باید نشستی داشته باشند تا باقی‌مانده را نیز تکمیل کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی در لیست جامعه مدرسین نیست، اما حضورش در لیست جامعه روحانیت مورد تردید است. هنوز تصمیم نهایی در این ارتباط گرفته نشده است.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد، اما تا این لحظه تصمیم نهایی گرفته نشده است.

حدادعادل:فهرست اصولگرایان تا دو روز دیگر نهایی می‌شود

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان در حاشیه سومین همایش اصول‌گرایان در جمع خبرنگاران با بیان این که ما به یک وحدت مطلوب برای رسیدن به فهرست نهایی نزدیک شده‌ایم اظهار داشت: شاید از 10 قدمی که می‌بایست برداشته شود 8 قدم آن برداشته شده است. 

وی ادامه داد: ظرف یکی یا دو روز آینده به فهرست نهایی خواهیم رسید و امیدوارم که فرصت کافی وجود داشته باشد تا مقدمات فعالیت‌های انتخاباتی از اول اسفند ماه آغاز شود.

سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان درباره وضعیت مجلس آینده گفت: امیدواریم این مجلس بتواند از میراث امام و انقلاب حمایت و دفاع کند و در صحنه حضور داشته باشند. ما تابع انتخاب مردم هستیم و تلاش می‌کنیم  فهرستی را به مردم معرفی کنیم که اعتماد مردم را برای مجلس جلب شود. 

حداد عادل همچنین در خصوص اعتراض اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت داوطلبین خود گفت: ما اگر بخواهیم به این مسئله ورود کنیم طبعا برای اصول‌گرایانی که رد صلاحیت‌ شده‌اند رایزنی خواهیم کرد و اصلاح‌طلبان نیز افرادی دارند که برای داوطلبان جریان خود رایزنی می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار ما از شورای نگهبان این است که منصفانه و دقیق عمل کند و از طرف دیگر اگر شورای نگهبان حکمی را صادر کرد چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا آن را بپذیرند. 

سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره رد صلاحیت‌ شدگان گفت: موافق اینگونه اظهارات نیستم, این سخنان باعث تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی کریمی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    همون بهتره که نباش کارگر بدبخت کن فقط فکر سرمایه دار