۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 344162

قدس آنلاین – رها واعظی: پوشیدنی های هوشمند، با کمک سنسورهای تشخیص مختلف، هر روز در حال پیشرفت بیش تر هستند.

سنسوری برای تشخیص میزان آب و خستگی بدن

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نوآوری های هوشمند پوشیدنی، هر روز در حال پیشرفت هستند و محققان برای ساخت سنسورهایی کوچک تر، کارآمدتر و ارزان تر تلاش می کنند.

به تازگی، مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، سنسوری طراحی کرده اند که مجهز به متابولیت ها و الکترولیت های مختلفی برای اندازه گیری میزان آب و عرق بدن می باشد.

این سنسور، با ترکیب داده های حاصل از درجه حرارت پوست، میزان خستگی کاربر، کم آبی و دمای بالای بدن وی را مشخص کند و زمانی که بدن کاربر در حالت خطرناک قرار گرفته است، به اطرافیان وی هشدار دهد.

بنابراین، به کمک این سنسور، ردیاب های تناسب اندام آینده دارای امکان هشدار برای خطرات ایجاد شده بر روی استخوان ها و مفاصل کاربر و سایر مسائل مربوط به سلامتی خواهند بود.

سنسور جدید توسعه یافته توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، با تشخیص میزان عرق کردن بدن کاربر، به وی در انتخاب لباس برای پوشیدن در آب و هوای مختلف کمک می کند. دانشمندان امیدوارند که این تکنولوژی قادر به بررسی خون فرد، بدون نیاز به آزمایش با سرنگ و سوزن و بدون نیاز به پزشک باشد.

اولین نمونه ی پوشیدنی هوشمند دارای این سنور دارای 10 تراشه در مدار خود می باشد و گروهی از افراد برای آزمایش این پوشیدنی هوشمند داوطلب شده اند تا آزمون اثربخشی این سنسور را تایید کنند.

اطلاعاتی که توسط این سنسور جمع آوری می شود، با یک دست بند و یا پیشانی بند به یک گوشی هوشمند منتقل شده و به نمایش در می آید.

عرق انسان حاوی اطلاعاتی غنی از فیزیولوژیک بدن می باشد و سنسور پوشیدنی توسعه یافته ی جدید دارای قدرت جذب عرق بدن انسان است.

از عرق بدن انسان و اندازه گیری آن، برای دریافت اطلاعات معنا دار در خصوص وضعیت سلامتی و سایر اطلاعات ضروری مرتبط با سلامتی در هر فرد استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.