مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: نیمی از اعتبارات نوسازی مدارس خراسان رضوی محقق شد.

نیمی از اعتبارات نوسازی مدارس خراسان‌رضوی محقق شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید هدایت‌الله هاشمی‌نسب ظهر امروز در نشستی‌خبری که به‌منظور معرفی فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های احداثی در دولت یازدهم، 529 پروژه با 3 هزار و 383کلاس درس و زیر بنای 422 هزار و 746متر مربع بوده است.

وی افزود: در سال 92، 106 پروژه با 923کلاس درس، در سال 93، 315 پروژه با 1413کلاس درس و در سال 94 ،174 پروژه با 1047کلاس درس در استان خراسان رضوی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که برای ما مهم است و به‌نوعی جزئی از خط قرمزهای اداره نوسازی محسوب می‌شود احداث نمازخانه و قرائت خانه‌ها در مدارس است که به همین منظور 743 نمازخانه مستقل در مدارس استان ساخته شده که 634 باب آن توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس  و 100 باب توسط خیرین انجام شده است.

هاشمی نسب عنوان کرد: تاکنون 163 باب نمازخانه توسط سازمان نوسازی در مدارس مفروش شده و 4هزار و 571 نمازخانه در داخل ساختمان آموزشی مدارس ساخته شده است.

وی بابیان این مطلب که از شروع سال تحصیلی 92تا دهه فجر امسال، 83میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز مدارس شده عنوان کرد: 1840مدرسه شامل 1104 روستایی و 736شهری احداث شده و 10هزار و 443کلاس در روستایی و شهری ایجاد شده است.

مدیر‌کل نوسازی  و تجهیز مدارس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بخش خیرین افراد زیادی که به  احداث و نوسازی کمک می‌کنند اغلب در همان مدرسه و شهر تحصیل می‌کرده‌اند و امیدواریم دانش آموزان امروز نیز در آینده به محیط تحصیلی خود برگردند و برای نسل‌های بعد خدمت رسانی کنند.

هاشمی نسب خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت دانش‌آموزی استان در شهر مشهد تحصیل می‌کنند، از این رو 50 تا 54 درصد پروژه‌های احداث شده و نوسازی‌ها مربوط به شهر مشهد است البته در مشهد نیز تمرکز ما روی مناطق محروم و حاشیه‌نشین است به عنوان نمونه منطقه قرقی یکی از مناطق حاشیه‌نشین محسوب می‌شود که جمعیت دانش آموزی زیادی دارد.

وی اظهار داشت: تعداد فضاهای آموزشی در استان بسیار بالاست اما هر ساختمانی عمری دارد از این رو برای رسیدن به استاندارد نیاز داریم هر چند سال یک بار مدارس را تعمیر و نوسازی کنیم. از طرفی سعی کرده‌ایم مناطقی که از نظر مدرسه تکمیل هستند احداث مجدد نداشته باشیم حتی در مناطق حاشیه‌نشین اگر محدوده‌ای دانش آموز نداشته باشد اقدام به احداث مدرسه نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: اعتبارات ملی ما 105 میلیارد تومان بوده که تا به امروز 51 میلیارد تومان از این مبلغ را دریافت کرده‌ایم و در بخش اعتبارات استانی نیز از 58 میلیارد تومان در نظر گرفته شده تنها 6 میلیارد و 400 میلیون تومان آن اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه اولویت ما در ساخت و تجهیز مدارس در منطقه تبادکان است افزود: 2میلیارد و 236میلیون تومان هزینه کرده‌ایم که درسال 93 یازده پروژه با 2هزار و 408متر مربع زیربنا و هزینه‌ای بالغ بر 3میلیارد تومان، در سال 94دوازده پروزه  با زیربنای 9هزارو 621متر مربع  با بیش از 4میلیارد تومان که 3پروژه و یک خوابگاه در صالح اباد نیز در دست احداث است.

وی ابراز کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان رضوی آمادگی دریافت هر نوع اعتباری را برای مشارکت مردم دارد و این موضوع سبب شده تا بزرگ‌ترین خیران سطح استان به ما برای نوسازی و تجهیز مدارس کمک کنند.

هاشمی نسب با اشاره به توسعه سیستم گرمایشی مدارس گفت: از سال 92برای سامانه گرمایشی مدارس تا دهه فجر امسال 83 میلیارد تومان هزینه شده و با این اعتبار هزار و 104 مدرسه روستایی و 736 مدرسه شهری را پوشش داده ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه در طرح سیستم گرمایشی مدارس، 10 هزار و 443 کلاس و  یک ‌میلیون و 253 هزار مترمربع زیربنا با تأکید بر مدارس شبانه‌روزی مورد توجه قرار گرفته است گفت: نیمی از دانش‌آموزان استان با جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفردر شهر مشهد مشغول به تحصیل هستند، کاهش مصرف انرژی در مصرف برق، گاز و آب مورد توجه ویژه ما بوده و به دنبال برق‌رسانی مدارس با انرژی خورشیدی هستیم.

وی بااشاره به اینکه در بخش فضاهای ورزشی 4 میلیارد اعتبار استانی دریافت کرده‌ایم افزود: در حوزه تخریب و مقام‌سازی مدارس 34 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

هاشمی نسب خاطرنشان کرد:  12 هزار و 652 کلاس با 502 هزار دانش‌آموز در شهر مشهد وجود دارد اما برای اینکه بتوانیم مدارس را از دو شیفته بودن خارج کنیم باید 8 هزار کلاس دیگر احداث کنیم.

وی در رابطه با وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: باید این دانشگاه‌ها مورد بازسازی و بازبینی قرار بگیرند و این یکی از دغدغه‌های ماست چرا که معلمانی که برای فرزندان آینده تعلیم می‌شوند نیاز به امکانات آموزشی و رفاهی دارند در حال حاضر در سبزوار، نیشابور، مشهد‌، گناباد دانشگاه‌های فرهنگیان فعال هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.