قدس آنلاین: معاون ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه های متنوعی در ایام الله دهه فجر نظیر اعزام ۲۰۰ مبلغ اهل سنت و شیعه به مساجد، برگزاری ۱۷۵ برنامه توسط روحانیون، ۱۰هزار برنامه ویژه و ۲۰ هزار برنامه عمومی در مدارس برگزار می شود.

برنامه های محوری ایام دهه فجر در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو در نشست خبری ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بجنورد گفت:

برگزاری 110 برنامه در مساجد و 50 برنامه از سوی صدا و سیما را از دیگر برنامه های محوری استان در ایام دهه فجر است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به اعزام 40 مبلغ به مناطق استان در این ایام اشاره کرد و گفت: در روز 12 بهمن بیش از 175 برنامه توسط روحانیون و مبلغین استان با همکاری مساجد برگزار می شود که عمده این برنامه ها محافل انس با قرآن و بازگویی ارزش های انقلاب است.
وی تصریح کرد: در این ایام 18 کارگاه آموزشی در زمینه تحکیم خانواده برگزار می شود و همچنین تجلیل از خانواده شهدا، خادمین مساجد، هیات امنای مساجد نیز از دیگر برنامه های ویژه است.
دبیر کانون های مساجد خراسان شمالی  نیز گفت: عمده این برنامه ها محافل انس با قرآن، یادآوری خاطرات وافتتاح کانونهای مساجد و کتابخانه های مساجد را تشکیل می دهد.
هاشم شیرازیان به برگزاری طرح 10 شب 10 مسجد در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: این مساجد که عمدتا در حاشیه شهر بجنورد هستند در هر شب یک قاری به تلاوت قرآن می پردازد و سرودخوانی انقلاب ، خاطره خوانی بزرگان مساجد و تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب از برنامه های این طرح می باشد.
وی افزود: در این ایام ایستگاه صلواتی ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی در مساجد دایر است.
دبیر کمیته مساجد استان به طرح 6 دقیقه تلاوت نور درمساجد استان خبر داد وتصریح کرد: در این طرح تلاوت قرآن در 240 مسجد استان برای شادی روح شهدای انقلاب و امام راحل برگزار می شود.
وی یادآور شد : مسابقه دیوارنویسی انقلاب و برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی از دیگر برنامه های این دهه است.
دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان نیز از اجرای بیش از۸۶ عنوان برنامه در این ایام توسط اعضای این‌کمیته خبرداد.

حسین محمدی ثانی افزود: با توجه به تقارن پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی تیم مذاکرات هسته‌ای باید برنامه‌ها با شکوه بیشتری اجرا شود.

وی گفت: غبار روبی مزار شهدا، گلباران تمثال حضرت امام(ره)، همسرایی۱۳۵۷نفری دانش آموزان، دیدار کارکنان آموزش و پرورش با ائمه جمعه، نشست حلقه صالحین، همایش گغتمان های دینی و ... از برنامه‌های این کمیته است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.