دبیرکل سازمان ملل در یاداشتی برای یک روزنامه آمریکایی ضمن رد انتقادات و فشارهای اسرائیلی‌ها به او به خاطر اظهارات اخیرش درباره فلسطین نوشت: «من فقط یک حقیقت ساده درباره اشغالگری را گفتم».

پاسخ بان‌کی‌مون به فشارهای اسرائیلی‌ها به خاطر اظهارات اخیرش درباره فلسطین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل در یاداشتی ضمن رد ادعاها و انتقادات مقامات اسرائیلی درباره اظهارات اخیرش گفت که او تنها یک حقیقت ساده درباره اشغالگری را بازگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل در یادداشتی تاکید کرد: «در اسرائیل و اراضی اشغال شده فلسطینی، ‌سال ۲۰۱۶ تا حد زیادی شبیه به سال ۲۰۱۵ آغاز شد با سطوح غیرقابل قبولی از خشونت و گفتمان عمومی دو قطبی شده. این تضاد و دو قطبی شدن هفته قبل خود را در ساختمان سازمان ملل هم نشان داد وقتی من یک حقیقت ساده را گفتم: تاریخ ثابت کرده که مردم همیشه در برابر اشغالگری مقاومت خواهند کرد».

بان‌کی‌مون در نیویورک تایمز نوشت: «برخی به دنبال تیراندازی به پیغام رسان بودند و اظهارات مرا تحریف کرده و آنرا توجیهی برای خشونت قرار دادند. چاقو زدن‌ها، با خودرو زیر گرفتن‌ها و دیگر حملات فلسطینیان به غیرنظامیان اسرائیلی، سزاوار سرزنش است اما تشویق به خشونت و تجلیل از عاملان قتل‌ها هم سزاوار سرزنش است».

وی ادامه داد: «هیچ چیزی توجیه تروریسم نیست و من قویا آن را محکوم می‌کنم. البته تدابیر امنیتی به تنهایی نمی‌تواند خشونت را متوقف کند. رنجش و نارضایتی‌های فلسطینی به خاطر نزدیک به نیم قرن اشغالگری در حال افزایش است. نادیده گرفتن این موضوع سبب ناپدید شدن آن نمی‌شود. هیچکسی نمی‌تواند این را انکار کند که واقعیت اشغالگری روزانه، خشم و ناامیدی را بر می‌انگیزد و اینها عاملان پیش برنده خشونت و افراطیگری است و هر امیدی برای حصول به راه‌حل مبتنی بر مذاکره برای تشکیل دو دولت را تضعیف می‌کند».

دبیرکل سازمان ملل افزود: «شهرک‌سازی‌های اسرائیلی همچنان توسعه می‌یابد و دولت طرحهایی برای ساخت ۱۵۰ خانه جدید در شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی کرانه باختری را تایید کرده است. ماه قبل،‌۳۷۰ هکتار در کرانه باختری به عنوان اراضی دولتی(اسرائیل) اعلام شد».

بان‌کی‌مون در ادامه تصریح کرد: «در همان زمان، هزاران خانه فلسطینی در کرانه باختری با خطر تخریب مواجهند. فلسطینیان به ویژه جوانان به خاطر آنچه به نظر اشغالگری شدید، تحقیرآمیز و بی پایان می‌رسد، دارند امیدشان را از دست می‌دهند. اسرائیلیها هم با واقعیت تقریبا روزانه حملات مواجهند و دارند بینش و نظرشان را درباره احتمال توافق صلح جامع با فلسطینیان از دست می‌دهند».

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.