قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی: یک روز پس از ورود امام خمینی(ره) به میهن، در ابتدا مدرسه رفاه به عنوان محل اقامت و دیدارهای امام تعیین شده بود اما به جهت گنجایش کم و کثرت مشتاقان، کمیته استقبال تصمیم گرفت تا دو مدرسه مجاور مدرسه رفاه(مدرسه علوی شماره ۱ و ۲ )را برای این امر مهم انتخاب نماید. صبح روز ۱۳بهمن ماه، حضرت امام به مدرسه علوی شماره دو عزیمت کردند.

افشاگری امام(ره) درباره جنایات رژیم پهلوی

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فلسفی به همراهی بسیاری از طلبه های حوزه های علمیه به دیدار امام رفتند. حجت الاسلام والمسلمین فلسفی که سالها ممنوع المنبر شده بودند در حضور حضرت امام به منبر رفته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

جمعيت مشتاق برای ديدار با امام امت آنقدر زياد بود كه كوچه‌های اطراف مدرسه‌ علوی مملو از جمعیت انبوه شده بود. مردم پارچه‌های دست‌نويسی روی ديوار‌ها نصب كرده بودند كه روی‌ آنها نوشته‌شده بود: «زيارت قبول، با يك بار زيارت امام اين توفيق را به ديگران هم بدهيد».

امام خمینی(ره) در جمع روحانیون در مدرسه علوی بیانات مبسوطی را ایراد کردند. ایشان در قسمتی از این بیانات فرمودند: «رژیم سلطنتی از اول خلاف عقل بود... هر ملتی باید خودش سرنوشت خودش را تعیین کند».

امام خمینی در جمع مردم و روحانیون به بیان مفاسد رژیم شاه پرداختند و از مسؤولان آن خواستند تا کنار بروند. در این دیدار، ایشان ضمن اشاره به بی‌قانونی‌های دولت پهلوی، فرمودند: «اینهمه جمعیت که به خیابان می‌آیند مردم نیستند و با شناسنامه جعلی وارد شده‌اند؟!».

امام مفاسد سلطنت غیر قانونی شاه و لزوم ادامه مبارزه تا ریشه کنی کامل رژیم شاهنشاهی را محور سخنرانی آن روز قراردادند و روحانیون را که هسته مرکزی و مدیریتی حرکت ظلم ستیزی ملت ایران بوده وهستند را بسیار کریمانه مورد خطاب قرار دادند و در جملاتی بسیار صمیمی و خودمانی جنایات بزرگ شاه را برای حضار، یادآوری کردند.

امام در این دیدار فرمودند: « ما اشخاصی در زندان داشتیم که وقتی که از پیش ما رفتند در زندان، سالم بودند، قوی بودند، وقتی که از زندان بیرون آمده اند ضعیف شده اند، این نیروهایی که از دست ما رفته است؛ جنایاتی که سلسله پهلوی در جامعه ما کرد، شاید هیچ جنایتی بالاتر از این جنایت نبود که نیروهای فعال انسانی ما را، یا از بین بردند یا فعالیت آنها را خنثی کردند برای مدت های زیاد، آنهایی که باید به این امت خدمت کنند، مثل علمای اعلام و اشخاص روشنفکر، اینها را در زندان بردند، ده سال، پانزده سال، پنج سال،.. صرف نظر از آن زجرهایی که به اینها کردند ... این نیروها را هدر دادند، یعنی نیرویی که باید در جامعه فعال باشد... تمام اینها را به هدر دادند».

اما یک اتفاق مهم که از همان اول گویای دشمنی اجنبی ها با انقلاب اسلامی ایران بود، فضاسازی رسانه های بیگانه ومعاند علیه انقلاب مردمی 57بود، بطوریکه از همان ابتدا رژیم صهیونیستی که منافع خود را در منطقه وجهان از این انقلاب در خطر می دید نسبت به بازگشت امام خمینی(ره) به ایران شدیداً اظهار نگرانی کرد و تریبون های تبلیغاتی این رژیم اعلام کرد که ممکن است ورود آیت ا... خمینی باعث بروز تندروی های خشن گردد و کوشش های صلح خاورمیانه را به خطر بیندازد.

آسوشیتدپرس هم که از همان ابتدا به عنوان تریبون تبلیغاتی غرب علیه انقلاب اسلامی عمل می کرد به نقل از بختیار اعلام کرد که «طرفداران آیت ا... خمینی می توانند فریاد بزنند، غوغا کنند، توهین کنند، این کار چیزی را ثابت نمی کند، اما اینکه چندین میلیون نفر برای استقبال از آیت ا... به تهران آمدند، مبالغه آمیز است».

آسوشیتد پرس سپس در راستای همان سناریوی تعریف شده ( دشمنی با ملت ایران) گزارش داد که امرای ارتش گفته اند که اگر آیت ا... خمینی بر خلاف قانون اساسی اقدامی کند، آنها دست به اقدام خواهند زد. این مساله در حالی بود که به جز عده معدودی از امرای ارتش که وام دار شاه مخلوع بودند، تمام ارتش ونیروهای مسلح، آمادگی وحمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام کردند چرا که قوای مسلح از بدنه ملت ایران بودند وآرمان های آنها با ملت ایران در سرنگونی حکومت ظالم پهلوی و پیروزی انقلاب پیوند خورده بود. 

بختيار هم در واكنش به استقبال عمومي مردم از ورود امام، پي‌درپي با انجام مصاحبه و صحبت در مورد برنامه‌های آتی خود سعی در عادی جلوه‌دادن اوضاع داشت اما شور انقلابی مردم به اوج رسیده بود وآنان خواستار پاکسازی کشور از عناصر بیگانه بودند.

اما در اتفاقات مهم دیگری در چند شهر كشور، ازجمله سمنان و تربت جام، در پی تظاهرات مردم چند نفر به شهادت رسیدند. یك ساواكی نیز در تهران ترور شد. این فرد سرهنگ معتمدی نام داشت و یكی از اعضای بلند پایه ساواك بود.

در این ایام خشم انقلابی مردم ایران اسلامی موجب شد تا بسیاری از سران رژیم پهلوی که مرتکب جنایاتی علیه ملت ایران شده بودند شناسایی وتعقیب شوند که به همین دلیل درگیری هایی میان مردم وحامیان اندک رژیم پهلوی رخ داد که این مساله نیز زمینه ساز پیروزی نهایی انقلاب اسلامی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.