رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: ۶۱۰ واحد تولید دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی شناسایی شد.

۶۱۰ واحد تولید دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، در نشست ماهانه انجمن‌های این تشکل با رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت ابتدا حسن حسینی، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی با گرامیداشت ایام دهه فجر بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های فراوان هم‌چنان سختگیری‌های دستگاه‌های پول استان ادامه دارد.

افزایش منابع مازاد بانک‌ها

در ادامه متین راد رئیس انجمن کارتن و کاغذ استان هم با اشاره به افزایش چشمگیر منابع مازاد بانک‌ها در استان اظهار داشت: با وجود نیاز بخش اقتصادی و تولید به تزریق نقدینگی و تسهیلات، منابع مازاد بانک‌های استان از 88 هزار میلیارد ریال در سال 93 به 146 هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزایش سپرده‌گذاری در بانک‌ها را عامل کند شدن توسعه فعالیت‌های اقتصادی مولد دانست و ادامه داد: انباشت و دپوی منابع بانک‌ها در استان در حالی اتفاق افتاده که تولید ملی برای رونق و توسعه خود نیاز به منابع دارد.

متین راد همچنین خواستار کنترل بیشتر بر روند صدور مجوزها شد.

4000 آسانسور پرخطر در استان

در این جلسه مقدادی رئیس انجمن اسانسور استان از وجود 4 هزار آسانسور پرخطر خبر داد و گفت: با توجه به این که بیشتر این آسانسورهای قدیمی در مراکز اقامتی نصب شده‌اند، باید برای پیشگیری از خطرات جانی چاره اندیشی شود.

وی با بیان این که 250 شرکت آسانسوری در استان به صورت غیر مجار فعالیت می‌کنند گفت:‌ فعالیت این شرکت‌ها در کنار آسانسورهای قدیمی 30 تا 40 ساله جان استفاده کنندگان را تهدید می‌کند.

بحران در صنایع سنتی

نوفرستی رئیس انجمن کنترل کیفیت استان هم در سخنانی با اشاره به آغاز دوران پساتحریم اظهار داشت:‌ با توجه به ورود تدریجی شرکت‌های مطرح جهان و تکنولوژی، صنایع سنتی کشور و استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: برخوردهای سلیقه‌ای دستگاه‌های اجرایی سبب عقب افتادگی صنایع خواهد شد از این رو طلسم تحریم‌های داخلی هم باید شکسته شود.

ضرورت هدایت منابع به سوی تولید

باقری نایب رئیس انجمن کارتن و کاغذ هم با اشاره به وضعیت مناسب سیستم بانکی استان برای پرداخت تسهیلات به واحدها  ادامه داد: به دلیل سوددهی بخش بازرگانی بانک‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت مناسب منابع بانکی، فرصت مناسبی برای هدایت منابع به سوی بخش تولید فراهم شده است که نیاز به پیگیری مسئولان استان دارد.

نبی‌زاده رئیس انجمن مواد آرایشی استان هم ‌توجه ویژه به بازار افغانستان و نوسازی صنعت استان را ضروری خواند.

عین القضاة دبیر انجمن فنی و مهندسی استان هم از برگزاری جشنواره تجلیل از واحدهای برتر فنی و مهندسی در اسفندماه امسال در مشهد خبر داد.

توقف 80 پروژه خودکفایی

پس از طرح سخنان مسئولان انجمن‌های صنایع همگن استان، علیرضایی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم در سخنانی خواستار پیگیری توقف 80 پروژه خودکفایی صنعت قطعه در استان توسط انجمن خودرو و نیروی محرکه شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان،‌ انجمن خودرو در این زمینه باید بیشتر فعال شود و مسیر توسعه این صنعت را هموار کند.

وی در ادامه از شناسایی 610 واحد برای تولید دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و رفت و آمد هیئت‌های تجاری فرصت مناسبی برای نوسازی صنعت فراهم شده است.

وی در ادامه خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های ستاد تسهیل برای رفع موانع و توسعه تولید در استان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.