قدس آنلاین: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازی به واردات مرغ نداریم بلکه نیازمند بسته بندی و سردخانه های مجهزی هستیم که از فاسد شدن مرغ در طی مسیر ترانزیت جلوگیری کند.

در ایران نیازی به واردات مرغ نداریم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی ایرانپور با بیان اینکه ذخیره سازی مرغ باید قبل بازار شب عید اجرایی شود، اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی باید با برنامه ریزی اقتصادی نرخ بازار مرغ را تعیین کند تا اواخر سال شاهد افزایش نرخ نجومی کالاهای اساسی همچون مرغ نباشیم.
وی افزایش 900 تومانی نرخ مرغ را عادی ندانست و افزود: زمان توزیع، بررسی بهداشت مرغ، نرخ عادلانه برای فروش محصول باید به ویژه در ماه های آخر سال با همکاری های تعزیرات حکومتی و وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شود تا شاهد گرانفروشی مرغ در کشور نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه مرغ های هورمونی زمینه ساز بیماری است، تصریح کرد: تزریق هورمون به مرغ برای رشد سریع تر می تواند پیامدهای مخرب غیربهداشتی برای مصرف کننده به بار آورد؛ زیرا تزریق هورمون تنها برای کوتاه کردن زمان پرورش مرغ در نظر گرفته می شود تا مرغ هر چه سریع تر پس از کشتار به بازار  فروش منتقل شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه هورمون های تزریق شده در بال مرغ و پوست ماندگار می شود که می تواند بهداشت مرغ خوراکی را به زیر سوال ببرد، یادآورشد: نباید به بهانه تولید، مرغ غیربهداشتی را روانه بازار کرد.
وی ادامه داد: وزارت، بهداشت و درمان و سازمان دامپزشکی باید چتر نظارتی خود را بر تولید بهداشتی مرغ باز کند تا صنعت مرغداری بتواند در راستای تولید با کیفیت حرکت کند.
ایرانپور با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، تصریح کرد: نیازمند بسته بندی و سردخانه های مجهزی هستیم که از فاسد شدن مرغ در طی مسیر ترانزیت جلوگیری کند.
وی با تاکید بر اینکه نیازی به ورود مکمل های غذایی در صنعت مرغداری نیست، بیان داشت: اجازه ورود این نوع مکمل ها که در برخی مواقع حاوی هورمون است باید گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.