دبیر قرارگاه رسانه‌ای امر به معروف بسیج رسانه استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ای سایه شوم فستیوال سگ‌ها را از شمالغرب کشور برچید.

امر به معروف رسانه‌ای سایه شوم فستیوال سگ‌ها را از شمالغرب کشور برچید

به گزارش قدس آنلاین، نوید کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت پیگیری معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه توسط رسانه‌ها اظهار داشت‌: خوشبختانه امروز به مدد بصیرت و مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه استان زنجان سایه شوم یک معضل مهم ضد فرهنگی از استان زنجان و شمالغرب کشور برداشته شد.

وی افزود: ضربه زدن به فرهنگ و ساختارهای اجتماعی کشور به عنوان مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام و انقلاب مشخص شده است که نمونه آن را نیز در افزایش حمایت‌های روز‌افزون دشمنان از نحله‌های انحرافی در کشور می‌توان مشاهده کرد.

دبیر قرارگاه رسانه‌ای امر به معروف بسیج رسانه استان زنجان‌ ابراز کرد: البته همیشه جنگ نرم در قالب ترویج نحله‌های انحرافی ظهور و بروز پیدا نمی‌کند بلکه بعضا دشمن از طریق ترویج و تشویق انحرافات خرد اجتماعی دست به حمله بر علیه مقدسات و آرمان‌های یک جامعه می‌زند، لذا دلسوزان جامعه و انقلاب نباید به راحتی از کنار انحرافات اجتماعی گذر کنند‌.

وی افزود: در ماجرای روشنگری رسانه‌ها در مورد معضل نبرد خونین سگها نباید با نگاهی ساده‌انگارانه از کنار این خدمت بزرگ اصحاب رسانه به امنیت فرهنگی زنجان و کشور گذشت زیرا اگر مجاهدت و تکلیف‌محوری اصحاب رسانه زنجان نبود شاید سال‌ها این معضل فرهنگی ادامه پیدا می‌کرد‌.

معاون سازمان بسیج رسانه استان زنجان اظهار داشت‌: امروز اگر شاهدیم بعد از مدت‌ها بی‌اطلاعی و یا غفلت مسئولین برخی اصحاب رسانه با قبول خطرات متعدد به تهیه گزارش از یک معضل اجتماعی می‌پردازند این نشان از دلبستگی این عزیزان به رسالت حقیقی رسانه دارد‌.

وی با تاکید بر شرایط حساس سیاسی کشور و جهان اسلام گفت‌: متاسفانه با نزدیک شدن به بزنگاه‌های تاریخی و سیاسی برخی از افراد و جریان‌ها برای بهره‌برداری از ظرفیت رسانه به رنگ و قالب اصحاب رسانه در می‌آیند و حتی رسانه‌های متعددی را هم ایجاد می‌کنند اما خوشبختانه بدلیل بی‌توجهی به واقعیت‌های جامعه و نیازهای مخاطبین بعد از مدتی با مشخص شدن چهره واقعیشان توجه افکار عمومی را از دست می‌دهند.

کمالی تصریح کرد: در واقع رسانه‌ای که دغدغه‌ای در مورد احیایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های فرهنگی‌، اجتماعی و حتی اقتصادی نداشته باشد طبعا تنها یک بنگاه تبلیغاتی برای برخی از چهره‌ها و جریانها خواهد بود و نمی‌توان آنها را رسانه‌های دغدغه‌مند برای تعالی‌بخشی جامعه دانست‌.

وی گفت: متاسفانه در عرصه رسانه برخی افراد صرفا تاکید بر اجرای امر به معروف دارند و این مسئله را هم خلاصه در تجلیل و تقدیر از مسئولین و اقداماتشان می‌دانند اما تاریخ اثبات کرده فریضه الهی امر به معروف بدون پیگیری فریضه الهی نهی از منکر در رسانه‌ها فاقد اثر‌بخشی در جامعه خواهد بود‌.

دبیر قرارگاه رسانه‌‌ای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج رسانه استان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز که به مدد رسانه‌ها و اصحاب رسانه بابصیرت آن سایه شوم یک معضل ضدفرهنگی از شمالغرب کشور برداشته شد باید این ظرفیت را بیش از پیش قدر دانست و با ترویج این روحیه زمینه افزایش آگاهی عمومی و مقابله عمومی با معضلات ضدفرهنگی و ضد‌اجتماعی را فراهم کرد.

لازم به ذکر است، سازمان بسیج رسانه کشور از اعضای قرارگاه رسانه‌ای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان به دلیل پیشگام بودن در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.