مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان دی ماه ۹۵۰ میلیارد ریال از بیمه های سلامت و تامین اجتماعی استان طلب دارد.

بدهی ۹۵۰ میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سیده فاطمه حسینی روز سه شنبه در جمع رسانه های استان افزود: به دلیل افزایش مطالبات وصول نشده از بیمه ها، دانشگاه علوم پزشکی نقدینگی لازم را برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو ندارد.
وی گفت: بیمه سلامت از مردادماه و بیمه تامین اجتماعی از شهریورماه بدهی خود را به دانشگاه پرداخت نکرده اند که این امر چالش هایی را برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده است.
وی از پرداخت نشدن کارانه پزشکان و پرسنل تا پایان دی ماه خبرداد و گفت: میزان مطالبات پرسنل دانشگاه بابت کارانه 650 میلیارد ریال است.
حسینی افزود: تا پایان دی ماه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی استان بابت احکام حقوقی و دیون 20 میلیارد ریال، بدهی بازنشستگان 50 میلیارد ریال، بدهی متفرقه پرسنلی نیز بیش از 30 میلیارد ریال و در بخش دارو و تجهیزات پزشکی نیز 360 میلیارد ریال است.
وی گفت: بدهی بابت قراردادهای این دانشگاه با بخش خصوصی شامل خدمات، تاسیسات و غذا نیز بالغ بر 100 میلیارد ریال است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گفت: هم اکنون در استان 10 بیمارستان با یکهزار و 200 تخت فعال است .
وی آمار پزشکان متخصص استان را 330 پزشک اعلام کرد و گفت: تعداد پرستار در استان به ازاء هر تخت در کل مناطق زیرپوشش 1.2 درصد، میانگین تعداد گروه پرستاری به ازاء هر تخت 97 صدم درصد، تعداد پایگاه های اورژانس شهری 11 پایگاه، پایگاه های اورژانس جاده ای نیز 26 مرکز است.
حسینی افزود: هم اکنون نسبت سزارین به کل زایمان ها در بیمارستان های استان 40 درصد است .
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در قالب هشت بیمارستان، 73 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 35 مرکز روستایی، 321 پایگاه خانه بهداشت، 22 پایگاه بهداشتی و واحدهای پاراکلینیکی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.