قدس آنلاین-شهرکرد ، هومن نجاتی ؛در بخشی از این نمایشگاه آثار رباتیک کودکانه به منظور افزایش خلاقیت و انگیزه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عروسک‌های بومی-محلی و روایت انقلاب در شهرکرد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاح این نمایشگاه با حضور رئیس ستاد دهه فجر، امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مربیان مرکز شماره1 کانون در این مرکز گشایش یافت گفت: عروسک‌های بومی و محلی نماد فرهنگ و قومیت هر منطقه هستند و بازتاب روح لطیف و حس زیباشناسی مردمان این سرزمین هستند.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه برای برپایی این نمایشگاه یک کارگروه علمی پژوهشی تشکیل شد افزود: اعضای این کارگروه در یک تلاش خستگی ناپذیر با پژوهش و تحقیق از سالمندان و افراد فعال در این زمینه این عروسک‌ها گردآوری شدند.

به گفته مسئول کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، این عروسک‌ها که در کتاب چهل قاف، نیز به ثبت رسیده‌اند، شامل 52 عدد می‌باشند.

وی ادامه داد: این عروسک‌ها  شامل سرگرمی، آئینی، مذهبی، کار و تلاش، مکتبی، ترس‌آور و .. می‌باشند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش بخش جنبی و اثر گذار این نمایشگاه را آثار ادبی، هنری، فرهنگی و علمی معرفی و اعلام کرد: در بخشی از این نمایشگاه آثار رباتیک کودکانه به منظور افزایش خلاقیت و انگیزه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت:  مسابقه نقاشی با عنوان کودک و انقلاب اسلامی، جشن انقلاب ويژه بانوان، گردهمايي مادران انقلابي از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر است.

گفتنی است این نمایشگاه در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری تا پایان دهه فجر به روی علاقمندان باز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.