مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان گفت: نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد با شعار «گردشگری ایده‌آل در آرمان‌شهر رضوی» در فرهنگسرای کودک و آینده مشهد برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام هاشم مهذب ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از بخش‌های پارک علم و فناوری خراسان، مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت است و در این مجموعه می‌خواهیم تیم‌های تخصصی و فن‌آور را متناسب با نیاز شهر و استانمان بسازیم.

وی افزود: در همین راستا نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد با محوریت «ارتقاء کیفیت خدمات زیارتی شهر مشهد» با رویکرد «افزایش مدت اقامت» و با شعار «گردشگری ایده‌آل در آرمان‌شهر رضوی» در مشهد برگزار می‌شود.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان در رابطه با نحوه ثبت نام شرکت‌کنندگان در نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از تاریخ 15 بهمن ماه تا 7 اسفند ماه با مراجعه به آدرس اینترنتی: WWW.DIDARFESTIVAL.IR مراحل ثبت نام خود را انجام دهند، همچنین جهت دریافت پاسخ سؤالات احتمالی خود می‌توانند با شماره تلفن 36088210-051 در تماس باشند.

مهذب تصریح کرد: عموم مردم و به ویژه دانشجویان می‌توانند جهت شرکت در نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد ثبت نام کنند و هیچگونه محدودیتی در این رابطه وجود ندارد و پس از پذیرش اولیه متقاضیان شرکت در این جشنواره هم جلسه توجیهی‌ای در دهم اسفند ماه انجام می‌شود و در سیزدهم اسفند ماه نیز دوره آموزش بوم کسب و کار برگزار می‌شود، پس از این دوره برگزیدگانی که با رأی داوران انتخاب شدند به همراه اعضای تیم خود در روزها 20 و 21 اسفند ماه جهت شرکت در این جشنواره که در فرهنگسرای کودک و آینده مشهد برگزار می‌شود حاضر می‌شوند.

وی تأکید کرد: نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد در چهار حوزه گردشگری، بازاریابی، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود که محمد زاهدی، حسین ستوده، رضا رضوانی و علی جاهدی منتورها و راهنماهای این چهار حوزه هستند و در مدت برگزاری این جشنواره نیز از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری جهت مذاکره و سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آمده است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به 6 رکن اصلی نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد، عنوان کرد: ارکان اصلی و 6 گانه نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد شامل مسئول برگزاری «فرهاد باقرنیا»، دبیر اجرایی «مسعود اعلم‌صمیمی»، مسئول کمیته علمی «هادی اصغری»، مسئول کمیته فناوری اطلاعات «جواد عرفانی»، مسئول کمیته روابط عمومی «مهدی آقاسی‌زاده» و مسئول کمیته تشریفات «جواد محمدزاده» هستند.

مهذب گفت: نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد توسط پارک علم و فناوری خراسان برگزار می‌شود و مجموعه‌هایی همچون معاونت اقتصادی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد هم در برگزاری این جشنواره مشارکت و همکاری لازم را دارند.

وی افزود: از مجموعه‌هایی همچون دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی، اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، دانشگاه پیام‌نور مشهد، مؤسسه آموزش عالی شاندیز مشهد، مؤسسه آموزش عالی حکیم توس، مؤسسه آموزش عالی خردگرایان‌مطهر، مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای مشهد و مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی پردیسان به عنوان حامیان این جشنواره می‌توان نام برد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان یکی از ضعف‌های موجود در این بخش را عدم توان تخصصی اعلام کرد و گفت: همت نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد به واقع شروعی برای تقویت در این حوزه است.

مهذب بیان کرد: در نخستین جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد 20 تیم پذیرش می‌شوند که 6 تیم برگزیده به دوره شتاب راه می‌یابند و در این دوره بوم کسب و کار به طرح کسب و کار تبدیل می‌شود و در دوره رشد نیز به اشتغال تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.