یکی از مراجع تقلید گفت: در عربستان مفتیانی وجود دارند که بر اساس میل سعودی‌ها فتوا می‌دهند، آل‌السلاطین در هر زمانی افرادی را جمع می‌کردند تا ظلم‌ آنها را توجیه کنند.

مفتیان عربستان بر اساس میل سعودی‌ها فتوا می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: در دوران گذشته حکومت اسلامی تثبیت شده نبود و علما زحمات فراوانی متحمل شدند تا این حکومت تثبیت شد و حکومت منسجمی به وجود آمد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انزواطلبی در اسلام پسندیده نیست، گفت: هر انسانی باید خود را جزو جامعه بداند و در تمام حرکات حضور داشته باشد، بنابراین انزواطلبان باید تنبلی و سستی را رها کنند، زیرا انزواطلبی ناشی از سودجویی، رفاه‌طلبی، ترس و زبونی است.

وی خاطرنشان کرد: هر حدیثی به دست شما رسید، با قرآن بسنجید، در حقیقت موافقت کتاب‌الله تایید روایت است، زیرا قرآن ما را در برابر فتنه و فساد ترغیب می‌کند تا در برابر ظالمان ساکت نباشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: مسلمانان اهل ادیان نباید در برابر ظالمان، ستمگران و مستکبران ساکت و آرام باشند، بنابراین باید به میدان بروند تا به شهادت برسند یا پیروز شوند، خداوند در قرآن فرموده است در برابر ظالمان سکوت نکرده و ظلم آنها را توجیه نکنید تا گرفتار آتش نشوید.

وی با بیان اینکه در عربستان مفتیانی وجود دارند که بر اساس میل سعودی‌ها فتوا می‌دهند، گفت: این افراد آل‌السلاطین هستند، در هر زمانی افرادی را جمع می‌کردند تا ظلم‌ آنها را توجیه کنند و اکنون نیز به نفع وهابی‌ها برای کشتن شیخ نمرها فتوا می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی (ره) فرمودند من یک موی این کوخ‌نشین‌ها را به 40 نفر از مرفهین بی‌درد نمی‌دهم، همین کوخ‌نشینان و مستضعفان در تمام انقلاب‌ها پیش‌قدم بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.