قدس آنلاین:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: مجموع اعتبارات عمرانی امسال استان از ردیف های مختلف ۴۷۱ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۶۷.۵ میلیارد تومان به عبارتی ۱۵ درصد کل اعتبارات استان ، سهم شهرستان شیروان است.

۱۵ درصد اعتبارات عمرانی خراسان شمالی سهم شیروان است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،محمود دلپسند درآیین افتتاح متمرکزپروژه های دهه فجر شهرستان شیروان اظهار داشت:گازرسانی به 6 روستا، پروژه های حوزه مخابرات ،  کشاورزی وشهرداری، اجرای طرح هادی ، افتتاح 2 مدرسه با 15 کلاس و... بخشی از پروژه های افتتاح شده در شهرستان شیروان است.

وی ادامه داد: در سالجاری در حوزه عمرانی فعالیت ها و اقدامات خوبی در  شهرستانهای استان صورت گرفته است.

وی افزود: در چند سال اخیر با سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به استان ،به رغم تنگناهای مالی دولت، خراسان شمالی به لحاظ تخصیص اعتبارات در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

دلپسند ادامه داد:در سفررییس جمهور به استان چندین پروژه شاخص برای شهرستان شیروان تعریف شده است که امیدواریم پروژه های آبرسانی و بیمارستان شیروان هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

وی بیان کرد:دهه فجر امسال 72 پروژه با اعتباری بالغ بر 457 میلیارد ریال در شهرستان شیروان به بهره برداری رسید.

دلپسند اظهار داشت:مدیران دستگاه های اجرایی بایستی  بابرنامه ریزی تمامی تلاش های خود را معطوف به استفاده از تسهیلات بانکی با مشارکت بخش خصوصی کنند، چرا که در این صورت سرعت فعالیت ها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 93 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شهرستان شیروان رتبه نخست در جذب اعتبارات از این صندوق را کسب کرده است.

دلپسند در ادامه توضیح داد: حدود 40 درصد اعتباراتی که در صندوق توسعه ملی جذب شده مربوط به شهرستان شیروان و در حوزه کشاورزی بوده است که در سال جاری هم 26 درصد اعتباراتی که تا کنون جذب شده مربوط به شیروان است.

وی به موضوع احداث یک نیروگاه خورشیدی در شهرستان شیروان اشاره داشت و افزود:18 ماه تا 2 سال با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان برای این نیروگاه خورشیدی پیش بینی شده که 80 درصد آن را سرمایه گذار خارجی تقبل کرده که امیدواریم شاهد تلاش  بخش خصوصی نیز در این پروژه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در بخش های مختلف  اقتصادی ،فرهنگی ،دیپلماسی و... توسعه یافته و  امروز شاهد انسجام ،وحدت و همدلی در تمامی عرصه ها هستیم که این مساله  مرهون رهبری امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری بوده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.