قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "بیانات امام هندسه انقلاب" و "اجرای برجام۲" تا "پژو غرامت می‌دهد"

بیانات امام هندسه انقلاب

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر  دیروز در دیدار امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاونان و کارشناسان دبیرخانه‌ شورا، با اشاره به پیچیدگی و ابعاد مختلف مقوله‌ «امنیت» در دنیای امروز، وظیفه‌ شورای عالی امنیت ملی را تصمیم‌گیری در چارچوب نگاه کلان و چندبُعدی به مقوله‌ امنیت، و وظیفه‌ مهم دبیرخانه را «تصمیم‌سازی» برای ایجاد مسیر صحیح «تصمیم‌گیری» در شورای عالی امنیت ملی خواندند و تأکید کردند: برای آنکه دبیرخانه نقش بسیار مهم تصمیم‌سازی را به‌درستی و به‌خوبی انجام دهد، باید فضای حاکم بر دبیرخانه‌ شورای عالی امنیت ملی و جهت‌گیری‌های آن، کاملاً منطبق بر «تفکر صحیح و خالص انقلابی و حزب‌اللهی» باشد.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: باید در مقابل جریان مخالف تفکر انقلابی ایستاد"

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب در دیدار دبیر و اعضای دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تاکید کردند: بیانات امام هندسه انقلاب"

روزنامه "کیهان" از "هشدار رهبر انقلاب درباره حابجایی مبانی خط امام (ره)" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "باید مقابل جریان بی اعتقاد به مبارزه با استکبار ایستاد"

روزنامه های "عصرایرانیان"،"شهروند"، "سیاست روز"، "رسالت" و ... در تیتری مشابه نوشتند: "باید در مقابل جریان مخالف تفکر انقلابی ایستاد"

***

پژو غرامت می دهد

روزنامه "جهان صنعت" به نقل از "عضو شورای سیاستگذاری خودرو نوشت: "طرف فرانسوی شروط ایران را پذیرفت"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "پژو غرامت می دهد"

در این روزنامه می خوانیم: " پژو غرامت قرارداد قبلی خود را به ایران می‌پردازد. پژو تمام شروطی را که ایران گذاشته، پذیرفته است و قرار هم هست رقمی که به عنوان خسارت پرداخت شده است، به طور کامل به ایران پرداخت شود."

در بخش دیگری از این گزارش نوشته شده است: "هیچ مذاکره‌ای با خودروسازان آمریکایی در جریان نیست."

***

مشکلات اقتصادی بعد از 800روز از خارج به داخل برگشت

روزنامه "جوان" از نقد 6 اقتصاددان به اظهارات روحانی نوشته است. در تیتر این گزارش می خوانیم: "مشکلات اقتصادی بعد از 800روز از خارج به داخل برگشت"

این روزنامه می نویسد: "رئيس‌جمهور در شرايطي سه شنبه شب از اقدامات اقتصادي دولت دفاع کرد که اقتصاددانان نظرات متفاوتي را در اين زمينه دارند و سخنان روحاني را منطبق بر واقعيت‌هاي اقتصاد ايران نمي‌دانند."

در بخشی از این گزارش به نقل از "دکتر عبدالمجيد شيخي، نويسنده کتاب اقتصاد و برنامه‌ريزي" نوشته شده است: "سخنان آقاي روحاني بيشتر شبيه شوخي بود و به نظر نمي‌رسد کسي خيرخواهي فرانسوي‌ها براي جوان ايراني را باور کند. رئيس‌جمهور بعد از 900 روز تمرکز بر حل مشکلات اقتصادي از طريق رفع تحريم‌ها به يکباره تغيير موضع مي‌دهد و اعلام مي‌کند ريشه حل مشکلات در داخل است که اين مسئله کمي عجيب به نظر مي‌رسد."

***

اجرای برجام2

روزنامه "ایران" در تیتر یک خود نوشت: "رئیس جمهور فراخوان داد: آغاز برجام2 اقدام مشترک برای منافع ملی"

این روزنامه می نویسد: "رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری فضایی کشور، از برجام داخلی یا «برنامه جامع اقدام مشترک ملی» نیز رونمایی کرد. پیش‌تر، رئیس جمهوری در نخستین نشست خبری پسابرجامی خود، در پاسخ به سؤالی درباره رد صلاحیت‌های گسترده نامزدها، تلویحاً از ضرورت اجرای برجام داخلی سخن گفته بود. اما این بار، روحانی به تصریح از ایده خود سخن گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم با بیان اینکه کشور از مرحله برجام یک با موفقیت عبور کرده و اکنون زمان اجرای برجام 2 یا همان «برنامه جامع اقدام مشترک ملی» است، گفت: همه باید با همدلی و وحدت، برای اجرای برجام 2 به صحنه بیایند."

روزنامه "وقایع اتفاقیه" نیز در تیتر یک خود از "اجرای برجام2" خبر داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.