قدس آنلاین- تبریز: نماینده شهرداران کشور با اشاره به این‌که نقش شهرداری‌ها در توسعه و عمران کشور، تعیین‌کننده و چشمگیر است، گفت: بخش قابل‌توجهی از پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال شاهد افتتاح آن‌ها هستیم، مربوط به حرکت‌های گسترده توسعه و عمرانی شهری است.

بازنگری در قوانین حوزه مدیریت شهری، به تناسب نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در جمع کارشناسان برنامه‌ریزی شهرداری تبریز،  اظهار داشت: این نقش برجسته در توسعه عمرانی و اجتماعی کشور، ایجاب می‌کند که نگرش‌های قانونی به حوزه مدیریت شهری، به خصوص در مراحل اجرایی، مورد بازنگری واقع شود.

وی با تاکید بر این که اجرای مدیریت واحد شهری، تنها راهکار انسجام‌بخشی به قوانین حوزه شهرداری‌ها است، اضافه کرد: وضعیت فعلی، نمی‌تواند پاسخگوی تمام مطالبات و نیازهای شهر باشد.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، افزود: امروز اگرچه بستر قانونی واگذاری عموم ماموریت‌های اجرایی شهر به شهرداری‌ها فراهم نیست، با این‌حال، عمده اقدامات در شهرهای کشور، با همدلی دلسوزانه مسئولان شهرداری‌ها و استانداری‌ها به نتیجه می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه پیشنهاد واگذاری امور فرهنگی، گردشگری و زیست‌محیطی به شهرداری‌ها از بخش‌های مهم لایحه مدیریت واحد شهری در هیئت‌ دولت است، متذکر شد: با اجرایی شدن این قانون، علاوه بر تسریع و تسهیل در روند خدمتگزاری، شاهد تقویت ابعاد نظارتی و ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.