مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم از آغاز به کار نمایشگاه استانی کتاب قم با محوریت کتب تخصصی حوزه دین خبر داد و گفت:‌ فردا ۵۰۰ ناشر با ۹۵ هزار عنوان کتاب نمایشگاه را افتتاح خواهند کرد.

 افتتاح نمایشگاه کتاب استانی قم با محوریت کتب دینی

به گزارش قدس آنلاین سیدمحمود حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری نمایشگاه کتاب استانی قم با محوریت کتب تخصصی حوزه دین خبر داد و گفت:‌ پیش از این به دلیل نبود مکانی مناسب جهت برگزاری نمایشگاه،‌ ناچار به تعطیلی و برگزار نکردن نمایشگاه بودیم،‌ اما به دنبال تلاش‌های انجام شده مصلی شهر قم آماده و جهت برگزاری نمایشگاه در اختیار ما قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ این نمایشگاه فردا 18 بهمن ماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شده و به مدت 7 روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

حسینی از حضور 500 ناشر و 95 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در این دوره نتوانستیم از حضور ناشران خارجی نیز استفاده کنیم‌، اما تلاش کردیم ناشران داخلی حضور حداکثری داشته باشند،‌ این مهم در دو بخش ناشران کودک و نوجوان و ناشران دفاع مقدس به انجام رسید.

پیش از این حسینی در گفت‌وگو با تسنیم‌، از به تعطیلی رفتن نمایشگاه‌های کتاب استان قم به دلیل نبود فضای مناسب جهت برگزاری خبر داده و گفته بود:‌ نمایشگاه تخصصی کتاب‌های حوزه دین تنها در دوره گذشته حدود دو میلیارد تومان گردش مالی داشته است. همچنین حجم قابل توجهی از میزان صادرات کتاب‌های دینی از تهران به کشورهای مختلف را بر عهده داشته است. با این وجود استان قم یک مکان مناسب برای ادامه‌دار بودن چنین فعالیت‌هایی در اختیار ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.