مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از ادامه یافتن طرح بیمه همگانی رایگان برای مستمندان و خانواده های زیرخط فقر در سال ۹۵ خبر داد.

بیمه رایگان برای اقشار آسیب پذیر در سال ۹۵ تداوم دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران ، محمد جواد کبیر، افزود: 85 تا 90 درصد افرادی که تحت پوشش بیمه همگانی رایگان هستند درآمدی کمتر از یک میلیون تومان دارند و از اقشار آسیب پذیر به شمار می آیند.
وی تاکید کرد : دولت در نظر دارد طرح تداوم این بیمه را همچنان برای کسانی که درآمد کمتری دارند به صورت رایگان ادامه دهد .
وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه شدگان تمکن مالی خوبی ندارند، افزود: در سال 95 شرایطی فراهم شده است تا این گروه در پرداخت حق بیمه خود مشارکت کنند.
کبیر اجرای طرح مشارکت در پرداخت حق بیمه را بر اساس ضوابطی دانست که فرد از نحوه مشارکت خود آگاهی خواهد یافت و بر اساس بررسی های کارشناسی، تقریبا 10 درصد بیمه شدگان مشمول طرح، مشارکت می شوند.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران در ادامه، اخبار مربوط به پوشش بیمه ای تعداد دیگری از اقلام داروئی را تکذیب و تاکید کرد: سازمان های بیمه گر حق ندارند بدون ارزیابی، مطالعه و اثربخشی پوشش بیمه ای اقلام داروئی را افزایش دهند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، نبود منابع مالی را از دیگر دلایلی دانست که اجرای این موضوع را غیرممکن می کند.
کبیر با بیان اینکه در سال 92 حدود 297 قلم دارو برای روستائیان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار داشت، گفت : دولت در سال های 93 و 94 بسته داروئی روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار تن را تا سقف 436 قلم ارتقاء داد.
کبیر ، هدف از اجرای این طرح را حمایت از روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار تن اعلام کرد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.