قدس آنلاین - سبزوار : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بزرگترین موزه آثار معلمان استان خراسان رضوی نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از بزرگترین موزه آثار معلمان استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار سید جواد حسینی در حاشیه نشست با مدیران و آموزگاران آموزش و پرورش داورزن با بیان اینکه یکی از سیاست های ما در این استان افزایش توسعه متوازن در بین رشته ها است  افزود : هم اکنون 7/41 درصد از دانش آموزان استان در رشته های فنی و کار و دانش تحصیل می کنند که این رقم باید در سال آینده به 50 درصد برسد.

وی ادامه داد : بیش از 4100 طرح آموزشی در این استان در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره برداری رسیده و 500 طرح آموزشی دیگر نیز تا پایان سال جاری بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین یادآورشد : از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 12 هزار طرح آموزشی در این استان به بهره برداری رسیده است که بیش از سه هزار طرح از این تعداد با مشارکت مردم و خیرین اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بهره برداری از 180 طرح ورزشی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در خراسان رضوی اظهار داشت : بسیاری از این طرح ها در مناطق محروم و روستایی این استان به بهره برداری رسیده و سبب افزایش شور و نشاط اجتماعی در این مناطق شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 50 سالن ورزشی و استخر شنا در این استان بهره برداری خواهد شد اضافه کرد : از این تعداد 9 طرح تا پایان دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

این مدیر استانی با اتاکید بر فعالیت بیش از 20 انجمن دانش آموزی و معلمان در این استان  خاطر نشان کرد : برای نخستین بار در این استان خانه انجمن معلمان و دانش آموزان خراسان رضوی در روزهای آینده راه اندازی خواهد شد.

ویدر عین حال سیاست ایجاد نمایشگاه های دائمی در استان را یکی از اقداماتی برشمرد که می تواند تولیدات دانش آموزان را در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای وارد بازار کند.

حسینی گفت : در مناطقی که با کمبود دانش آموز مواجه هستیم از طرح روستا مرکزی استفاده می شود تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

وی با بیان اینکه شهرستان داورزن از ظرفیت های خوبی در حوزه آموزشی برخوردار می باشد، رشد 10 درصدی تعداد قبول شدگان در کنکور، ساخت 50 مدرسه از 72 آموزشگاه این شهرستان توسط خیرین را ستود و افزود : حضور فعال دانش آموزان در مسابقات فرهنگی، علمی و پژوهشی مختلف در استان نشان دهنده این ظرفیتهاست .

در این مراسم علاوه بر آغاز ساخت سالن ورزشی روستای صدخرو از توابع داورزن در زمینی به مساحت 600 متر مربع ، نخستین مدرسه استثنایی چهار کلاسه شهر داورزن هم مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم همچنین از خیرین مدرسه ساز این شهرستان تجلیل شد. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.