قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی:در روز ۲۰بهمن ماه ۵۷ از خبر ساعت ۲۰، تصاويري از دوران اقامت امام خميني(ره) در پاريس از شبكه سراسري تلويزيون پخش شد و همزمان با پخش تصوير امام، همافران نيروی هوايي در پادگان فرياد «الله‌اكبر» سر دادند.

حمله خونین گارد شاهنشاهی به مردم و توصیه امام(ره) به اتحاد

شعار همافران در حمايت از امام امت، سبب خشم افسران و كاركنان ضداطلاعات نيروي هوايي و اخطارهاي تند آنان به همافران و نیز به درگيري و تيراندازي و ورود گارد شاهنشاهي به محوطه ساختمان نیروی هوایی منجر شد.  این درگيری تا ساعت‌ها ادامه داشت وبه اذعان انقلابیون همین مسأله آتش خشم وانزجار ملت از رژیم پهلوی را افروخته‌تر کرد به طوری که اتفاقات 19و 20 بهمن ماه زمینه ساز پیروزی نهایی حکومت حق بر باطل شد.
در این رویداد با حمله مأموران گارد طاغوت به پادگان نیروی هوایی تهران، مردم ساكن در اطراف خوابگاه همافران، اهالی خیابان‌های اطراف را نیز با خبر كردند و طولی نكشید كه جمعیتی زیاد در كنار دیوار خوابگاه گرد آمدند كه با فریاد الله‌اكبر از همافران حمایت می‌كردند.
اجتماع مردم در كنار خوابگاه همافران نیروی هوایی كه از ساعت 10 شب آغاز شده بود، همچنان ادامه یافت.
ترس مردم این بود كه در صورت پراكنده شدن، نیروهای گارد دوباره به همافران حمله كنند، از این رو، از دفتر حضرت امام(ره) كسب تكلیف كردند و دفتر امام توصیه كردند كه پراكنده نشوید.
مردم در كنار خوابگاه نیروی هوایی همچنان شعار می‌دادند و خود را با آتش لاستیك‌های فرسوده گرم می‌كردند كه در ساعت 5/3 بعد از نیمه شب مأموران حكومت نظامی با خودروهای نظامی و در حالی كه از دور با شلیك هوایی مسلسل‌ها در صدد ترساندن مردم بودند، به اجتماع مردم حمله كردند. در این هنگام مردم به كوچه‌های اطراف پناه بردند، اما مأموران 152 نفر را دستگیر و به محل استقرار حكومت نظامی در كلانتری تهران منتقل کردند. در بین دستگیر شدگان دو روحانی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.