قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "هشدار عارف به اصلاح طلبان" و "پیش‌بینی باهنر در خصوص ترکیب مجلس دهم" تا "به افتخار سیمان!"

به فکر اقتصاد باشید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می‌کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می‌کنند. در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر خود نوشت: "22بهمن عید انقلاب است"

روزنامه های "سیاست روز"، "عصرایرانیان"، "ایران" و "رسالت" نیز در تیتری مشترک نوشتند: "حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن دشمن شکن خواهد بود"

دو روزنامه "جام جم" و "همشهری" هم در تیتری مشابه نوشتند: "به فکر اقتصاد باشید"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

وطن امروز: "هشدار درباره غفلت از اقتصاد"

آرمان امروز: "مسئولان درگیر تبلیغات انتخاباتی نشوند"

جوان: "حرف های غلط برای تردید مردم می زنند"

کیهان: "دشمن در لباس دوست کاری می کند که هیچ دشمنی نمی تواند"

اطلاعات: "حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن مایوس کننده بدخواهان خواهد بود"

اعتماد: "شرکت در انتخابات، فریضه ای برای همه مردم است"

***

به افتخار سیمان!

رئیس جمهور دیروز به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سردار حسین دهقان وزیر دفاع، نشان های درجه یک لیاقت، مدیریت و شجاعت اعطا کرد.

روزنامه "قدس" در یکی دیگر از تیترهای خود به نقل از "رئیس جمهور در آیین قدردانی از افتخارآفرینان برتر" می نویسد: "شهامت نیروهای مسلح نبود به این خوبی مذاکره نمی کردیم"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "جای مذاکره کنندگان ادوار خالی بود" به نقل از "روحانی" می نویسد: "مذاکره بدون رشادت سرداران در عراق و سوریه ممکن نبود"

روزنامه "وطن امروز" در همین راستا با انتشار عکسی از لحظه مدال دادن روحانی به صالحی در "مراسم تجلیل از دست اندرکاران برجام" در تیتر خود نوشت: "به افتخار سیمان!"

این روزنامه می نویسد: " برنامه دیروز درحالی رخ داد و مردم ایران در شرایطی شاهد دادن نشان لیاقت به امثال ظریف و عراقچی بودند که آنچه منجر به برجام شد؛ تعطیلی بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای کشور بود. در واقع توافق شد به خاطر اینکه مطالبات دشمن در مذاکرات محقق گردید. بزرگ‌ترین عملیات تعطیلی هسته‌ای در دنیا اجرا شد. شاید بهترین نماد از اتفاقی که برای برنامه هسته‌ای ایران رخ داد؛ همان تزریق سیمان به دریچه قلب رآکتور اراک باشد. به نظر نمی‌رسد توافقی که با تزریق سیمان به دانش ملی صورت گرفته باشد، مستحق این قبیل رفتارهای دولتی باشد."

روزنامه "ایران" نیز با بیان اینکه "روحانی در مراسم افتخارآفرینان برجام از لحظه های تاریخی 2سال مذاکره هسته ای گفت" در تیتر یک خود نوشت: "روز قدردانی ملت از سربازان عرصه دیپلماسی و دفاع"

در این روزنامه می خوانیم: "نشان لیاقت بر شانه تدبیر و امید نشست. رئیس جمهوری در روزی که تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و افتخارآفرینان برجام نام گرفت، آویز لیاقت و افتخار بر دوش مسئولان مذاکرات هسته‌ای نشاند و توافق هسته‌ای را نماد مقاومت ملت خواند. مقاومتی که او، آن را پایه‌ریز تلاش‌های شبانه روزی اعضای مذاکره کننده هسته‌ای دانست تا خواسته‌های رهبر معظم انقلاب، ملت و تلاش شهدای هسته‌ای در فرجام خوش برجام تبلور داشته باشد."

روزنامه "نوآوران" هم از "بزرگداشت مردان خط مقدم دیپلماسی" نوشت و تیتر زد: "مدالی بر سینه ظریف، افتخاری برای هر ایرانی"

***

هشدار عارف به اصلاح طلبان

روزنامه "قدس" گفت و گویی تفصیلی دارد با غایب بزرگ انتخابات؛ در تیتر یک این روزنامه و به نقل از "باهنر" می خوانیم: "مجلس آینده شبیه مجلس پنجم خواهد بود"

دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی در خصوص انتخابات داشتند. روزنامه "وطن امروز" خبر از "اعلام فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در تهران" داده است.

روزنامه "کیهان" نیز در ستونی با عنوان "آخرین اخبار از انتخابات" تیتر زده است: "از انتشار لیست اصولگرایان تا هشدار عارف به اصلاح طلبان"

در این روزنامه می خوانیم: "عارف با اشاره به تصمیم‌گیری‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در چند محور خاطرنشان کرد:  ما برای اولین بار طرحی به نام «فام» به عنوان فرم ارزیابی کاندیداها طراحی و برای حوزه‌ها ارسال کردیم، از این رو ما باید سهم‌خواهی و رقابت‌ها را کنار گذاشته و شایستگی‌ها را ملاک عمل قرار دهیم.

روزنامه "نوآوران" نیز از "پروژه عبور از لاریجانی در لیست اصولگرایان" نوشته و تیتری به این شرح دارد: "لیستی که اختلافی است تا ائتلافی"

روزنامه "آفتاب یزد" عکس صفحه یک خود را تماما به "علی مطهری" اختصاص داده و با بیان اینکه "علی صوفی رئیس ائتلاف اصلاح طلبان تهران حضور علی مطهری در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را تایید کرد" در تیتر یک خود از وی به عنوان "یار مطهر اصلاح طلبان" یاد می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.