قدس آنلاین: معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: : در حال حاضر از یک هزار و ۸۸۱ مدرسه در استان یک هزار و ۵۰ مورد آن هوشمند سازی شده است.

بیشترین مقالات رسیده به همایش ملی هوشمند سازی مدارس مربوط به استان است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، خوش آینه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 55 درصد مدارس استان هوشمند سازی شده است افزود: خراسان‌شمالی در شاخص هوشمند سازی مدارس، 13 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: تمتم کلاس های پایه ششم در استان هوشمند سازی شده اند و پایه هفتم و هشتم و نهم نیز تا پایان دولت یازدهم هوشمند می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 600 میلیون تومان اعتبار برای هوشمند سازی مدارس استان اختصاص یافته که تا کنون 200 میلیون تومان آن جذب شده و مابقی تا پایان سال جذب خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری 40 مدرسه در سطح استان هوشمند سازی می‌شود که به طور میانگین برای هر مدرسه 50 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

خوش آینه ادامه داد: هوشمند سازی این تعداد مدرسه در استان با اولویت مدارس روستایی انجام می‌شود.

وی در بخشی از سخنانش به برگزاری همایش مدارس ملی هوشمند و تعلیم و تربیت در 28 و 29 بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: 400 مقاله به این همایش از همه استان های کشور ارسال شده است  که توسط 25 داور ، 130 مقاله برگزیده شد که بیشترین مقالات رسیده مربوط به خراسان شمالی  بود.

وی ادامه داد: 30 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و 100 مقاله به صورت چکیده مبسوط و پوستر چاپ می شود.

وی محورهای همایش را مفاهیم نظری ، کاربردی ، زیرساخت و نرم افزارهای مدارس هوشمند ، اسیب شناسی مدارس هوشمند، تجربه نگاری و مطالعات موردی عنوان کرد

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.