مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام اعلام کرد : منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی آمادگی دارد و برای این منظور معافیت های لازم نیز پیش بینی شده است.

برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد علی مختاری افزود:سرمایه گذاران می توانند با استفاده از معافیت های گمرکی ، اداری و مشوق های سرمایه گذاری و با هزینه کمتر در این منطقه زمینه تولید با کیفیت و ایجاد اشتغال و صادرات را فراهم آورند.
وی افزود: تکمیل و واگذاری فاز یک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی پیام به مساحت 40 هکتار با گذشت 10 سال شکل گرفته و تکمیل شد، همچنین توسعه صنعتی فاز دو منطقه ویژه به مساحت 56 هکتار از اردیبهشت امسال آغاز شد که در مدت هشت ماه و با صرف هزینه ای بیش از 200 میلیارد ریال زیر ساختهای مربوطه آماده شد.
رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام ، وجود فرودگاه بین المللی و امکان بهره گیری از کلیه تاسیسات و امکانات فرودگاهی از جمله این مزیتهای این منطقه برشمرد.
منطقه ویژه اقتصادی پیام در فاصله 40 کیلومتری پایتخت واقع شده است .
به گزارش ایرنا مناطق ویژه اقتصادی کشور شامل پیام (استان البرز)، انرژی پارس (بوشهر )، شیراز(فارس )، سلفچگان (قم )، بندر شهید رجایی (هرمزگان )، لرستان، خلیج فارس، ایزوایکو (منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس در 37 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد)، یزد، پارسیان و لامرد(فارس )، ارگ جدید، کاوه، سیرجان (کرمان)، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد ماکو (آذربایجان غربی ) می شود.
سازمان دهی و توانمندسازی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به صورت کاملا مستقل از تمامی قوانین و مقررات اقتصادی سرزمین اصلی و مبتنی بر قوانین و مقررات حاکم بر اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی به منظور ایفای نقش فعال ، محرک و موثر برای تحقق الگوی ایران اسلامی 1404 در مناطق آزاد
تجاری-صنعتی و الگوی کسب و کار پیشرفته در مناطق ویژه اقتصادی در مسیر سند چشم انداز و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بخشی از برنامه این مناطق محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.