۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 348375
انقلاب اسلامی  و راه باقی‌مانده

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نه تنها موجب سرنگونی نظام پوسیده ستمشاهی در داخل شد، بلکه زلزله‌ای بر پیکره نظام سیاسی و فکری حاکم بر جهان آن روز بود، نظامی که جهان را ناگزیر از پذیرش سلطه یکی از دو ابر قدرت آمریکا و شوروی می‌دانست.
انقلاب اسلامی با شعار جامعیت و حاکمیت دین بر تمام شؤون زندگی فردی و اجتماعی بشر پا به عرصه منازعات سیاسی گذاشت و برخلاف پیش بینی تمامی تئوری‌های جامعه شناسی و علوم سیاسی غربی، توانست در مقابل تمام موانع و ناملایمات دوام آورده و حتی رشد و پیشرفت چشمگیری را در زمینه‌های گوناگون علمی و نفوذ و تأثیرگذاری فکری و سیاسی به دست آورد.
نظریه پردازان غربی از همان ابتدا به این حقیقت پی بردند که انقلاب اسلامی ایران بسیار فراتر از یک شکست سیاسی برای غرب خواهد بود و این قابلیت را دارد که تمام نظام فکری و فرهنگی غرب را به چالش بکشد.
انقلاب اسلامی ایران، این قابلیت را داشت که با تزریق روحیه حیات اسلامی و نفی استکبارپذیری در بین ملت‌های تحت سلطه مسلمان، آن‌ها را علیه سلطه غرب و شرق بشوراند و با سرنگونی حکومت‌های دست نشانده – نظیر آنچه در ایران رخ داد- دست شرق و غرب را از سلطه بر منابع و همچنین فکر و اراده ملت‌ها کوتاه کند. همچنین انقلاب اسلامی در صورت موفقیت آمیز بودن می‌توانست با ارایه یک جامعه الگو تحت حاکمیت دین و ارزش‌های معنوی، تلنگری باشد برای تغییر باور جوامع ماده گرای غربی و علامت سؤال بزرگی را مقابل نظام مادی غرب قرار دهد.از این رو نظام سلطه بقای خود را در نابودی انقلاب اسلامی می‌بیند و پس از ناکامی در جلوگیری از وقوع آن، از هیچ کوششی برای منحرف ساختن جریان انقلاب اسلامی در ایران فروگذار نمی‌کند. از سازماندهی بدل حکومت اسلامی در منطقه و اقدام به طرح کودتای رنگی در داخل گرفته تا راه‌اندازی پروژه‌های ایران هراسی و تخصیص بودجه‌های کلان در راستای راه اندازی و حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و نفوذ در مراکز تصمیم گیری و
تصمیم سازی در نظام، همگی بخش‌هایی از اقدام‌های خصمانه غرب علیه انقلاب نوپای ایران بوده است. بنابراین اگر گاهی می‌بینیم و می‌شنویم که برخی مسؤولان مواضعی غیر انقلابی و محافظه کارانه در مقابله با غرب و حفظ دستاورد‌های انقلاب می‌گیرند، خود نشانی است بر تأثیرگذاری نسبی این برنامه‌های مدون و هماهنگ جبهه مقابل و نفوذ این تفکر در برخی نیروهای  جبهه انقلاب.
انقلاب اسلامی ایران، جریانی است که تا رسیدن به تمدن اسلامی و سپس تشکیل جامعه مهدوی ادامه دارد و به ثمر نشستن این حرکت مستلزم مقابله و نه مذاکره با نظام سلطه و نابودی مظاهر آن است. بنابراین مبرهن است که دستیابی به آنچه که در سند
چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران در ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... پیش بینی و مورد تأکید قرار گرفته، حاصل نمی‌شود مگر با پافشاری بر اصول و مبانی و ارزش‌های انقلاب و ملاطفت با دشمنان دیرینه این مبانی که تنها از سرعت حرکت به سمت افق‌های روشن پیش روی ملت خواهد کاست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.