رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: صلاحیت یک نفر از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان که پیش از این رد شده بود، در فهرست نهایی اعلام شده از سوی شورای نگهبان تایید شد.

صلاحیت یک نامزد تایید و دیگری رد شد

به گزارش قدس آنلاین سعید شبستری در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین حال صلاحیت یک نامزد دیگر مجلس خبرگان رهبری که پیش از این تایید شده بود، در فهرست نهایی اعلامی رد شد.
وی اشاره ای به اسامی دو نامزد تایید و رد صلاحیت شده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان نکرد.
در همین حال شنیده ها حاکی است که در فهرست نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت آیت الله محمدتقی پورمحمدی تایید و آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی رد شده است.
وی گفت: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از فردا در آذربایجان شرقی آغاز و تا پنجم اسفند ماه سال جاری ادامه می یابد.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: آن دسته از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان که علاقه مند به جابجایی محل نامزدی خود باشند از امروز تا 23 بهمن ماه جاری برای انجام این کار مهلت دارند.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در آذربایجان شرقی همچنین از امروز تا ششم اسفند ماه جاری برای انصراف احتمالی فرصت دارند.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و800 هزار نفر جمعیت، 21 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه، پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
46 نفر از این استان برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بودند که از این تعداد 15 نفر انصراف دادند، صلاحیت 25 نفر احراز نشد و شش نفر نیز تایید صلاحیت شدند.
بر این اساس رقابت برای کسب کرسی های آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری از فردا بین شش نامزد آغاز می شود.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند ماه امسال در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.