قدس آنلاین – رها واعظی: مودم ها جنبه یی از فناوری هستند، اما داشتن اینترنت پر سرعت بر روی گوشی های هوشمند، دسترسی به تکنولوژی را آسان تر می کند.

فیبر نوری اینترنت پر سرعت برای گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نسل مودم های اینترنتی به زودی به پایان خواهد رسید و با ورود فیبر نوری برای دریافت اینترنت توسط گوشی ها و تبلت های هوشمند، دسترسی به اینترنت پر سرعت فراگیرتر و آسان تر خواهد شد.

کوالکوم به تازگی تکنولوژی جدیدی با نام X16 ایجاد کرده است که قادر به ارائه ی اینترنت پر سرعت با سرعت دانلود تا 1 گیگابیت بر ثانیه است. این تکنولوژی از فیبرهای نوری اینترنتی استفاده می کند و قادر به دانلود یک فیلم تمام HD در کم تر از 30 ثانیه می باشد.

استفاده از این اینترنت پر سرعت در گوشی های هوشمند، بهره گیری از امکانات Netflix و دریافت کننده ی Amazon Instant Video را آسان تر می کند.

البته احتمال می رود که سرعت اعلام شده برای این اینترنت پر سرعت عملا و در حالت عادی تا این حد بالا نباشد، اما می توان امیدوار بود که دیگر نیازی به وجود مودم های اینترنتی نباشد.

بسته های اینترنتی Z16 LTE برای گوشی های هوشمند در نیمه ی دوم سال 2016 عرضه خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از ارائه دهندگان شبکه در سراسر دنیا برای عرضه ی تنظیمات اینترنت پر سرعت جدید کوالکوم اعلام آمادگی کرده اند و این تکنولوژی برای عرضه در نیمه ی دوم سال 2016 آماده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.