معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: چهارمین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دو بخش شفاهی و کتبی در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

چهارمین مرحله آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام جمال ایزدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: هر مسلمانی دو ویژگی فردی و اجتماعی نسبت به قرآن کریم دارد و وظایف فردی شامل اُنس با قرآن، درک و فهم قرآن و عمل به قرآن و وظایف اجتماعی هم شامل ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و اجرا کارها و برنامه‌ها براساس آموزه‌های قرآنی بوده است.
وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در سه محور موقوفات جدید و قدیم، مدیریت بقاع متبرکه و امامزادگان و همچنین قرآن کریم فعالیت دارد و در بحث قرآن کریم برگزاری مسابقات قرآنی و طرح تربیت حافظان قرآنی را در دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا مرحله چهارم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم (بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم را برگزار می‌کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی از روز یکشنبه 25 بهمن ماه تا روز جمعه 7 اسفند ماه برگزار می‌شود و آزمون کتبی در روز پنجشنبه 13 اسفند ماه ساعت 9 صبح در 40 پایگاه سطح استان برگزار می‌شود؛ نتایج این آزمون اول فروردین ماه سال 1395 از طریق سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و پرتال طرح تربیت حافظان قرآنی منتشر می‌شود.
ایزدی تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های حفظ قرآن کریم امسال 17 هزار و 74 نفر بودند و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی هم 12 هزار و 124 نفر هستند و تعداد ممتحنین آزمون هم 60 نفر هستند که آزمون آنها در 87 پایگاه ثابت و سیار سطح استان برگزار می‌شود و شرط ورود به آزمون کتبی هم کسب امتیاز 50 از 100 در آزمون شفاهی بوده است.
وی تأکید کرد: تعداد مربیان در طرح تربیت حافظان قرآنی در خراسان رضوی 589 نفر بوده و رشته‌های حفظ قرآن کریم هم شامل 11 رشته (هشت رشته ترتیبی و سه رشته موضوعی) بوده که حفظ تربیتی از یک جزء تا 30 جزء و حفظ موضوعی هم شامل 120، 150 و 300 موضوع اعتقادی، اخلاقی و تربیتی به صورت کاربردی بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره شرایط سنی شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، عنوان کرد: شرایط سنی جهت ثبت‌کنندگان در آزمون از هفت سال به بالا بوده و بالاترین فرد ثبت‌نام کننده در خراسان رضوی هم 70 ساله بوده است.
ایزدی گفت: برای کسانی که حداقل امتیاز 70 را در آزمون کتبی کسب کنند گواهینامه‌ای در اردبیهشت ماه سال 1395 صادر می‌شود و مراسم قرعه‌کشی و اهداء جوایز برترین‌ها هم در همین زمان برگزار می‍‌‌شود.
وی افزود: طبق خواسته مقام معظم رهبری باید 10 میلیون حافظ قرآنی در سطح کشور تربیت شود که از این تعداد یک میلیون نفر سهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده و سهم اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم 60 هزار نفر بوده است که امسال 17 هزار نفر پایانی را تربیت می‌کنیم و تاکنون 43 هزار حافظ قرآنی از یک جزء تا 30 جزء در خراسان رضوی تربیت شده‌اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رابطه آمار شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال گذشته، بیان کرد: در سال 1393 تعداد پنج هزار و 700 نفر در آزمون کتبی شرکت کردند که بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان نمره قبولی کسب کردند و برای سه هزار و 127 هم گواهینامه معتبر پایان دوره صادر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.