رئیس حوزه هنری در اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب از کم‌توجهی اهالی ادبیات به نگارش اثر درباره تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

انتقاد رئیس حوزه هنری از کم‌توجهی به انقلاب در ادبیات معاصر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی امشب ۲۶ بهمن با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در سخنانی با اشاره به ضرورت موضوع دشمن شناسی در ادبیات عنوان کرد: متاسفانه بخش های زیادی از ادبیات امروز ما به مقوله دشمن شناسی کم‌توجه است در حالی که نگاهی حتی کوتاه به تاریخ انقلاب اسلامی به ایمان ما در این زمینه می افزاید. وقتی می بینیم انقلاب از چه کمینگاههایی گذشته و حس می کنیم اگر امروز مشکلاتی را به خاطر قدرتمندی انقلاب اسلامی نداریم متوجه می شویم تا چه اندازه کم کاری کرده  ایم.

مومنی شریف ادامه داد: ذات انقلاب اسلامی چیزی دارد که دشمنی ها را بر علیه خود ترویج می کند دشمنان ما همواره مایل بوده و هستند جمهوری اسلامی و انقلاب ما الگویی برای سایر کشورها نشود به همین خاطر تا انقلاب ما پابرجاست دشمنی آنها هم باقی است و اصراری هم ندارند که آن را پنهان کنند. هر ساله در کنگره خود برای دشمنی با ما بودجه تصویب می کنند. در چنین شرایطی آیا روا است که ما بی اعتنا باشیم؟ من فکر می کنم هر کسی دلش برای وطن می سوزد و به ایران عشق می ورزد نباید به این مقوله کم‌توجه باشد.

وی در ادامه با یادکردی از زحمتکشان هنر و ادبیات انقلاب اسلامی گفت: ما  در حوزه هنری افتخار داشتم تا محضر بزرگانی چون مهرداد اوستا را درک کنیم که در آفرینش سواد ادبی و زیباشناسی تا به امروز هم گمنام مانده است اما خوشحالیم که امشب از مقام استادی تجلیل می کنیم که معمار شعر انقلاب است. نام سیدعلی موسوی گرمارودی نامی است که  با انقلاب و آرمانهایش گره خورده است.

 رئیس حوزه هنری افزود: گرمارودی از تاثیرگذارترین شاعران پس از انقلاب اسلامی بوده که همواره دنباله رو های زیادی داشته و تاثیرگذاری قابل توجهی را در جریان ادبیات انقلاب اسلامی داشته اند. آرمان گرایی و پرداختن به مضامین بالا از ویژگی هایی است که در آثار ایشان می توان سراغ گرفت. همچنین نگاه عدالت خواه و ظلم ستیز ایشان از ویژگی های شعرشان به شمار می رود.

مومنی شریف همچنین گفت: ایشان از پیشروان شعر نو بعد از انقلاب اسلامی بوده اند و در این قالب بسیار درخشیدند و می توان فعالیت هایشان را در این عرصه الگویی برای جوانان به حساب آورد.

در ادامه این مراسم از سیدعلی موسوی گرمارودی دعوت شد تا برای شعرخوانی به روی سن حضور آورد.

وی پیش از شعرخوانی در سخنان کوتاهی عنوان کرد دعا کنیم آنچه که گفته ایم برای خدا باشد و اگر هم برای اولیاء خدا شعر گفته ام مقبول درگاه ایشان قرار بگیرد.

گرمارودی همچنین با اشاره به مقام مرحوم مهرداد اوستا گفت: تنها مظلوم ادب ایران ایشان نبودند و اگر آغاز انقلاب اسلامی را اندکی زودتر حساب کنیم مدرس هم از مظلومان انقلاب اسلامی است.

در ادامه این مراسم با حضور محسن مومنی شریف، علیرضا قزوه و فاضل نظری از سیدعلی موسوی گرمارودی تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.