رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تهیه استفساریه به منظور رفع ابهام در قانون سهم ۲۵درصدی سوابق تحصیلی در کنکور خبر داد و افزود: در صورتی که مجلس در رابطه با این استفساریه نظر ندهد، رای دیوان عدالت اداری اجرایی خواهد شد.

مجلس رفع ابهام نکند رای دیوان عدالت اداری اجرایی است

به گزارش قدس آنلاین ،خدایی در گفت و گو با میزان در رابطه با تغییرات در نحوه پذیرش دانشجو در کنکور سراسری و اعمال 25 درصد سوابق تحصیلی در این آزمون اظهار کرد: نظر دیوان عدالت اداری جمع سوابق سه ساله دوره متوسطه است؛ بنا بر این نظر، مجموع این سه سال به عنوان سوابق تحصیلی موثر در کنکور تلقی می‌شود و مادامی که مجموع سوابق سه متوسطه در اختیار سازمان سنجش نباشد، اعمال 25 درصدی از نظر دیوان عدالت غیر قانونی است.
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر تنها سوابق یک سال دوره اول متوسطه وجود دارد، قصد داریم به تدریج با اضافه شدن سوابق مابقی دوره‌های تحصیلی، مطابق تعریف قانون 25 درصد سهم سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری اعمال کنیم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دیوان عدالت اداری نظر بر این دارد که برداشت شورای سنجش با برداشت هیئت دولت یکی نیست و باید ابطال شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در برداشت قانون اختلافاتی وجود دارد، استفساریه ای توسط مرجع تصویب کننده قانون باید صورت بگیرد تا این مشکلات به طور کل حل شود.
خدایی با بیان اینکه در این باره استفساریه تهیه و توسط رئیس شورای سنجش به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، بیان کرد: بنابراین مجلس شورای اسلامی یا قانون را رفع ابهام می‌کند یا تبصره ای به بند تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی اضافه و مشکل ایجاد شده را رفع می کند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورتی که مجلس در رابطه با این استفساریه نظر ندهد، رای دیوان عدالت اداری اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.